Compressor om te tackeren op locatie

martie

Actieve deelnemer
28 nov 2010
88
18
Groenlo
Ik ben op zoek naar een compressor om mee te kunnen tacken op locatie. Voor de werkplaats heb ik al een grote compressor.
Het gaat om kleine nieten of brads tot 4 of 5 cm.
Ik ben geïnteresseerd in de HBM low noise compressoren of de Hyundai van 24 liter (o.a. ook bij HBM te koop). Het geluidsniveau is van beide ongeveer hetzelfde.
Mijn vraag is of er ervaring is met de Hyundai. Over HBM zijn de meesten redelijk tevreden lees ik op het forum.
Daarnaast kom ik er niet goed uit hoe groot de luchttank moet zijn voor het tackeren. Ik begrijp dat het uiteraard ook afhankelijk van de luchttopbrengst van de compressor.
Ik ben op zoek naar praktijkervaringen van iemand.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Ik heb deze Hyundai met 24 ltr tank maar gebruik ze alleen hobbymatig dus banden oppompen, schoonblazen, pinnailer, doorblazen enz.
En ben daar zeer tevreden over, of deze ook geschikt is (luchtopbrengst) voor jou werk weet ik niet.
Mvg, :).
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.916
2.535
Ik gebruik een airpress met een 6 liter tankje. Type gehoorsbeschadiging. Zo'n klein olievrij ding. Ik schiet er ook DA nagels van 63mm mee. Voor plafonds rachelen en aftimmerwerk gaat dat prima.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Hier ook een tevreden Hyundai 24ltr gebruiker. Gebruik hem vooral voor nagels en nieten kan lekker veel verwerken voor die weer aanslaat en is inderdaad ook nog eens stil!
 

ccrider

Actieve deelnemer
24 jan 2011
178
17
Beusichem (Betuwe)
Ik gebruik al geruime tijd een Senco 1010 (in een systainer4). Niet al teveel herrie. Ook niet een hele grote tank maar voor mijn nagel-en niettackers goed te doen. Ik heb er nooit een grote spijker tacker op gehad. Dus daar geen ervaring mee.

Groet,
CC
 

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
634
301
Het Groene Hart
Ik heb de Airpress L6-95 silent, en die is ECHT stil. Tankje is niet zo groot (6 Liter) maar dat is niet echt een probleem voor tacken omdat hij dus zo stil is.
Behoorlijk handzaam ook nog, het meeslepen van de slang is meestal lastiger dan de compressor zelf.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik heb een hbm compressor die lijkt sprekend op de hyundai. Is voor mij stil genoeg. Er zijn stillere te krijgen bij Contimeta deze verkopen
Whisper compresoren. Zitten echter snel in de vier cijfers. Je hebt niet veel lucht nodig voor tackeren. Dus 24 liter is meer dan genoeg.
 

MaVa

Actieve deelnemer
3 mrt 2016
164
4
diksmuide
Voor op werven gebruik ik een compressor die in een combo-packet zat.
Het is een low-noise 10l van Bostich.
Hiermee schiet ik met gemak een ganse dag 9cm lange nagels in.
 

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
205
27
Genk (BE)
Zeer recent de Airpress L 6-105 Silent gekocht, specifiek voor te tacken op locatie, ook zeer tevreden van. Al een week in gebruik in een kleine slaapkamer (plafond afwerken met 22mm eiken plankjes), meer dan stil genoeg. Coolblue was de goedkoopste met 150 eur.
 

wimpie

Actieve deelnemer
29 sep 2015
290
110
+1 voor Airpress L6-95 silent
ook gekocht voor op locatie en heel tevreden. Perfect draagbaar en stil genoeg voor op zondag nog te werken ;-)
 

Zky

Actieve deelnemer
8 feb 2016
327
33
Vorden
www.LuxeHout.nl
Ik heb zelf de HBM Low Noise van 4 liter. Dat lijkt weinig maar met een motor van 1 pk is die heel snel weer op druk.
Daarnaast is hij ook echt stil en compact. Goed te gebruiken op locatie dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: orf

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Ook ik heb een Airpress L6-95 Silent. Oorspronkelijk gekocht vanwege de combinatie de beperkte ruimte die hij inneemt en dat deze stil is. Maar ondertussen is deze ook veel op locatie gebruikt.
 

wdvill

Nieuw lid
21 mrt 2018
6
1
Gent (B)
Hallo, ik neem maar even de vrijheid dit draadje omhoog te schoppen. Meerdere mensen hier schijnen de Airpress L6-95 of L6-105 in gebruik te hebben, omwille van compactheid en bescheiden volume. Ik scoorde gisteren een tweedekans L6-105 via Coolblue. Hoewel het apparaat flink stiller is dan vorige compressoren, is het in geen geval 'zo stil als een koelkast' zoals ik al een keer in een review las. Elders werd gesteld dat het geen probleem is om op een normaal volume een gesprek voeren naast de compressor, maar ook dat vind ik toch heel mild uitgedrukt als ik mijn nieuwe aanwinst heb aanstaan.
Had ik te veel verwacht van het 'Silent'-gehalte, of kan er toch wat schelen aan het tweedekans apparaat? Wat is jullie ervaring?

Groet
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Het niveau is ongeveer op gespreksniveau.
2 gesprekken door elkaar kun je elkaar meestal ook niet verstaan :p
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Ik heb ook een L6-105. Geluidsniveau van een koelkast is overdreven. Maar ik vind het echt fantastisch om geen oorkleppen aan te hoeven doen. Misschien waren je verwachtingen te hoog omdat je geen vergelijk had met een luide compressor? Als je zeker wil zijn dat er niks mis is met je compressor mag je altijd eens een filmpje posten met geluid. Liefst ergens buiten als de vogeltjes fluiten, dan hebben we een referentietoestand :)
 

john

Actieve deelnemer
23 jun 2010
127
19
Barendrecht
Stanley Silent Compressor DST 100/8/6 - Olievrij, deze heb ik kortgeleden gekocht en is heel stil (59 db), had al eerder senco en airpress gehad. Deze is nog stiller
 

wdvill

Nieuw lid
21 mrt 2018
6
1
Gent (B)
Dank voor de reacties. Intussen is er wat uitgeklaard. Mijn exemplaar klonk wel degelijk een pak luider dan de bedoeling is. Bij nader inzien bleek het luchtfilter te ontbreken. Dat werd nageleverd, en nu kan ik bovenstaande bevestigen: de L6-105 is niet zo stil als een koelkast, maar is wel eenvoudig overheen te praten :)
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Blij dat het opgelost is! Veel plezier met de stille compressor. Telkens ik iemand mijn werkplaats toon, kan ik het niet laten om te zeggen: "hoor eens hoe stil mijn compressor is" :ROFLMAO:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.