Iemand ooit een hondenbench gebouwd?

suzanne_quak

Nieuw lid
1 mei 2021
5
0
Drachten
Ik kon hier helaas niet de juiste maat panelen vinden :( Ben al 3 dagen Google aan het afstruinen naar panelen van 1.25 breed. 1 meter vind ik te kort en 1.50 past niet in huis...
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Kant-en-klaar frame met deur aanschaffen.
Ik zou de kooi niet te groot maken want dan slingert de hond van links naar rechts.
Wij hebben een kooi in de auto dat de mensen zich afvragen moet daar een Dober in.
 

suzanne_quak

Nieuw lid
1 mei 2021
5
0
Drachten
Kant-en-klaar frame met deur aanschaffen.
Ik zou de kooi niet te groot maken want dan slingert de hond van links naar rechts.
Wij hebben een kooi in de auto dat de mensen zich afvragen moet daar een Dober in.
Het is niet voor in de auto, maar voor in huis. Mag ik vragen waar je kant en klare frames met deur in ieder gewenst formaat kan aanschaffen?
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
831
437
Noord-Veluwe
Je hoeft de spijlen helemaal niet te lassen of solderen. Als je een koker met profiel kiest, dan kun je een draad paneel op maat zagen en in de flensen op de kokers schuiven. Zo een bijvoorbeeld:


De aluminiumkoker kun je gewoon op de afkortzaag op maat zagen. Of met de hand als je geen afkortzaag of zaagba voor non-ferro metaal hebt. De draadpanelen heb ik op maat gemaakt met een betonschaar. Maar met een ijzerzaag kan het ook hoor. Kost je alleen iets meer tijd en moeite.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
831
437
Noord-Veluwe
Oh en nog iets, voordat ik het vergeet. Een van de redenen waarom ik graag met deze site werk is vanwege de ideale koppelstukken.


Met een beetje plannen weet je vooraf welke koppelstukken je nodig hebt en hoef je de boel alleen maar met rechte snedes op maat te maken. Daarna zet je alles zo in elkaar. Geen moeilijke schroefverbindingen o.i.d. Kortom perfect voor de gemiddelde doe-het-zelfer die immers niet altijd over het gereedschap van een professional beschikt.

En voordat iemand zegt dat het niet sterk genoeg is: ik heb een vrij grote kas gemaakt met dit materiaal en die doorstaat al jaren alle stormen, terwijl de kas vol in de wind staat. Dat is dus geen probleem. Veroudering van het plastic tot nog toe (een jaar of 5) ook niet.
 

suzanne_quak

Nieuw lid
1 mei 2021
5
0
Drachten
Oh en nog iets, voordat ik het vergeet. Een van de redenen waarom ik graag met deze site werk is vanwege de ideale koppelstukken.


Met een beetje plannen weet je vooraf welke koppelstukken je nodig hebt en hoef je de boel alleen maar met rechte snedes op maat te maken. Daarna zet je alles zo in elkaar. Geen moeilijke schroefverbindingen o.i.d. Kortom perfect voor de gemiddelde doe-het-zelfer die immers niet altijd over het gereedschap van een professional beschikt.

En voordat iemand zegt dat het niet sterk genoeg is: ik heb een vrij grote kas gemaakt met dit materiaal en die doorstaat al jaren alle stormen, terwijl de kas vol in de wind staat. Dat is dus geen probleem. Veroudering van het plastic tot nog toe (een jaar of 5) ook niet.
Ik heb deze site al volledig uitgekozen, maar zou graag een paneel maken met spijlen, van hetzelfde kokerprofiel als waar je de ombouw van maakt (als je begrijpt wat ik bedoel). Dus niet met een draadpaneel of gaas.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.