12V decoupeerzaag zonder continue zaagsel weg moeten blazen, kan dat?

philippe

Actieve deelnemer
10 jul 2016
95
29
Dag allemaal,

Ik heb ooit eens een 12V Milwaukee decoupeerzaag gekocht, voor als er af en toe snel iets moet gebeuren en ik geen zin heb de zware mafell erbij te pakken. Nu erger ik me alleen dood aan het feit dat ik continue het zaagsel weg moet blazen omdat ik anders de getekende zaaglijn niet kan zien (de mafell blaast dat netjes voor me weg).

Nu heb ik ook wat Bosch 12V gereedschap dus ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met de 12V Bosch decoupeerzaag? Moet je daar ook de hele tijd stof weg blazen? Is er misschien nog een ander merk dat dit goed doet?
 

philippe

Actieve deelnemer
10 jul 2016
95
29
Okay, bedankt voor deze info. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant weer goed voor de portemonnee 😁
 

Kloekloek

Actieve deelnemer
10 apr 2019
55
15
Limburg (NL)
Ik heb ook de 12v Milwaukee en herken het blazen om het lijntje goed te kunnen zien.
Het gemak van de accu decoupeerzaag weegt hoger dan af en toe een klein zuchtje om het zaagsel weg te krijgen.
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Gewoon vertikaal zagen of van onderaf zoals veel mensen doen ivm. zichtbaarheid op de zaagsnede en uitbreken van spaanders.
 

philippe

Actieve deelnemer
10 jul 2016
95
29
Ja, dat is wat ik inderdaad meestal doe, maar soms is het gewoon makkelijker in het platte vlak te zagen. Het lijkt me geen onoplosbaar probleem maar als zowel de Milwaukee als de Bosch het niet hebben op de 12V machines dan zal de kans niet groot zijn dat andere merken het wel hebben. Ik zit ook niet perse te springen om weer een machine met accu's aan te schaffen, dat is juist het prettige van de 12V gamma's: op een gegeven moment heb je genoeg accu's en koop je alleen nog de machine.
 

R de Gelder

Actieve deelnemer
26 jan 2017
138
0
Er zijn zaagjes waarbij de vertanding omlaag gericht is, voordeel printers onder en zaaglijn is goed zichtbaar.
 

philippe

Actieve deelnemer
10 jul 2016
95
29
Dat is een goed idee, maar ik neem aan dat ik er dan wel rekening mee moet houden dat ik meer druk op de zaag moet zetten om te voorkomen dat hij zichzelf omhoog duwt?
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Klopt.
Ik vind met dat soort zaagjes het moeilijk om netjes te zagen, werkstuk moet echt goed ondersteund zijn.
Gewoon vanaf de onderkant omhoog zagen werkt beter.
 

mroden

Actieve deelnemer
13 feb 2013
214
69
Rotterdam Ommoord
Grappig om te zien dat zelfs met een Mafell beschikbaar nog niet alle wensen vervuld zijn :). Misschien een compressorslang integreren en naast je aan-uitknop schakelen, al is het draadloze dan ook wel redelijk verdwenen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.