Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Question houten luifel planken bevestigen op metalen structuur

Hallo

boven een raam hebben we metalen profielen voor een luifel
    op het profiel zijn metalen plaatjes gelast van 50x50x5 waarover de houten latten geschoven kunnen worden

ik zou hiervoor thermowood planken willen gebruiken (150x35x1600)
    dus op de kopse kanten met een langgatboor een sleuf maken van 70x60 zodat de plank 2cm overlap heeft aan de onderkant
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      luifel.jpg
Bekeken:   169
Grootte:   44,1 KB
ID:        93907
    mijn vragen,
    1. ik heb een langgatboor van 6mm, is dit ok of zou ik beter toch een van 5 of 5,5 gebruiken
    2. zou ik de latten moeten vastzetten? verlijmen met een Tec7 of variant? of zou ik een kleine schroef in de 2 cm overlap schroeven zodat de lat er niet af kan schuiven?

bedankt voor jullie feedback

Wim

Boutje door het hout en de strip het is buiten in weer en wind dus moet gewoon goed vast zitten

bedankt voor de reactie, zou het vastzetten ook kunnen met een montagekit zodat er geen schroeven/bouten zichtbaar zijn?

thnx

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boertje125 Bekijk Berichten
    Boutje door het hout en de strip het is buiten in weer en wind dus moet gewoon goed vast zitten

Forum Rechten