welke houtsoorten zijn dit ?

Dries Haneborst

Actieve deelnemer
14 jun 2010
185
0
@lex zei:
Afrormosia ken ik niet, dus kan het niet bevestigen. Vettig en zoet? Niet toevallig uit de afvalbak van Haribo gevist? Ik heb ooit eens pensloten in een voordeur gezet bij iemand die in Utrecht bij Douwe Egberts omde hoek woonde. Ik kon die geur maar niet plaatsen toen ik aan het boren en frezen was... Bleek het gebrande koffie te zijn:)

@lex


Haha, nee uit de machinale op school!

Ik dacht eerst dat er misschien iets op zat gesmeerd dat het zo lekker rook maar het is echt het hout zelf. Soms ruik ik het als ik de kamer inloop, hmmmm :)
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
ekqddu.jpg


Ik heb hier nog een partij Afrormosia liggen om een hekje te maken
Heel mooi hout,maar vettig en zoet kan ik moeilijk bevestigen,vettig wel maar zoet?

Mvg,
Rudy.
2rw9lrn.jpg
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
al het brandhout is verzaagd en gestapeld en het bruikbare hout heb ik ook een beetje per soort op orde gelegd .
ik moet zeggen dat het hok nog nooit zo vol heeft gezeten , hiermee komen we wel enkele winters door en naar de houthandel moet ik ook niet direct :D
dit is al het hout dat nog bruikbaar is .
IMG_2782.jpg

lange stukken bovenaan
IMG_2790.jpg


IMG_2783.jpg

en dat dit allemaal op een container of in de kachel ging belanden , ik mag er niet aan denken :?

en dit is alllleeemaaaal brandhout
IMG_2792.jpg


IMG_2793.jpg

ben ik even blij dat dit allemaal verzaagd en gestapeld is zeg , wat een werk .

nu zit ik nog enkel verveeld met men zakken schaveling van men stofafzuiging , wat doen jullie hiermee ?
nu voorlopig stoppen we broodzakken vol en verbranden deze ik de kachel wat wel goed gaat maar het weer wordt stilaan warmer en warmer en dan kan je natuurlijk niet blijven stoken.
naar iemand met dieren kan ik het ook niet brengen vanwege de exotische houtsoorten die er in zitten .
zijn er nog andere oplossingen dan het naar het containerpark te brengen ?


groetjes
ruben
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
men vader had vroeger een vat in de tuin achteraan ( ik denk een versleten compressorvat van 300L) die hij dan verticaal had gezet en aan de bovenkan een stuk afgeslepen wat dan diende als deksel .
dan was er ook in de zijkant onderaan een gat van ongeveer 120x120mm .
Naamloos-2.png

men grootvader heeft me verteld dat ze dan een afvoerbuis schuin doorheen heel het vat staken door het gat onderaan en dan het vat vulden met schaveling en dit dan goed aanstampten .
dan haalden ze de buis er uit en staken in de opening onderaan wat krantenpapier en staken zo de schaveling in brand .
maar die ton was helemaal verroest en hebben we weg gedaan .
ik denk dat het dan toch het containerpark zal worden of ik moet eens terug op zoek gaan naar een degelijk vat :D


groetjes
ruben
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.