Perzik stamhout

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Is er interesse in een stam perzikhout? Ik heb vandaag een perzikboom omgezaagd en zou het zonde vinden om de stam weg te gooien als er interesse voor is.

Stam is ( schatting) 120 lang en 20/25 doorsnede.

Ophalen in het noordoosten van Friesland

Prijs is gratis!
 
Laatst bewerkt:

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Ha Jelmer,
Ik weet niet hoeveel haast erachter zit, maar ik heb zeker interesse. Mijn probleem is alleen dat ik pas over een ruime maand weer in die contreien verwacht te zijn. Kortom, als je hem wel even wilt bewaren dan neem ik hem graag over, maar als je de sta op kortere termijn kwijt kunt aan een ander dan begrijp ik dat helemaal.
Groeten en hoe dan ook dank voor je genereuze aanbod op dit forum,
Hans
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Hallo Hans,

Als jij hem wilt, dan neem ik de stam mee naar huis en bewaar ik deze zolang wel. Geen probleem hoor. Moeten de kopse kanten ook ingemeerd dan?
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Moet er niet, zoals bij alle/de meeste fruitsoorten de kern zo snel mogelijk uitgezaagd worden om barsten te voorkomen?
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Ik bedenkt me net dat het geen perzik is, maar abrikoos. Ik weet niet of dat nig wat uitmaakt?
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Abrikoos is ook mooi hout, dus dat maakt me niet uit. Heel erg bedankt hiervoor. Ik zal je zo even een PM sturen voor een exact adres.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.