Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: gewicht multiplex

gewicht multiplex

Voor de vervolgcursus van het Ambachtshuis heb ik een basis kampeerkeuken geschetst.
    Een onderdeel van de opdracht is een houtstaat om een prijs te schatten.

Ik kwam op het idee om het gewicht er bij te zetten en vond op internet een gewicht van 650 kg/m3 voor 15mm berken multiplex.
    Kan zo'n gewicht kloppen?

Mijn nog lege kist, zou dan al 22kg kunnen wegen

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      tekening.jpg
Bekeken:   191
Grootte:   74,4 KB
ID:        93787

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Ja, die dichtheid lijkt te kloppen. Ook je gewicht klopt ongeveer. Heb ook eens vlug berekend, en ik kom uit op 18 kg als ik de tussenschotten niet reken. Hopelijk moet je dit niet te vaak verplaatsen

Tja populieren multiplex is wel een stuk lichter, maar niet watervast verlijmd dus of dat nou zo’n goede keus is...misschien als je het erg goed behandeld met extra aandacht voor kopse kanten?

15 mm multiplex is wel heel dik voor een kampkeuken - ik heb de mijne gebouwd van, ik meen 6 en 9 mm plaat - dik en sterk zat en ook al aardig aan het gewicht. Ik gebruikte een ontwerp van blueskykitchen

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    In het ladegedeelte kunnen de dwarsstukken (grotendeels) vervallen als je geschikte geleiders gebruikt (die dus aan de zijden bevestigd worden) — scheelt weer een beetje gewicht.

Hmm dan zat ik er niet ver naast dus :-)
    Mijn plan maar herzien.
    Bedankt voor de bevestiging

Forum Rechten