TSO products / Festool hoekaanslag voor geleiderail

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Die 2-3 punten, leg het me gerust eens uit (of een linkje naar video?), want dan kan me dus 170 euro besparen? :cool:

Het enige probleem waar ik echt het nut van in zie, is dat plaatmateriaal vaak niet helemaal haaks is. Maar eenmaal haaks meet je over de zaagsnede met een meetlint wat punten uit, vanaf de gezaagde rand, en zaag je net zo haaks. Met dit ding hoef je nog maar één punt te meten, en je kan weer zagen. Dan zaag je wel haaks, maar niet direct nauwkeuriger. Ik meet zelf op een grote plaat 3 of 4 punten. Dan heb ik altijd de juiste breedte te pakken (met één punt heb je geen controle), en omdat je je liniaal uit lijnt over meerdere punten, zaag je ook repeterend zeer nauwkeurig.

En dan vind ik 170 euro best wel geld voor beperkt gemak. Desnoods maak je het zelf met een stuk hout.

Maar gezien Festool het nooit had, maar nu wel, zal er toch wel vraag naar zijn, ook al zagen ze bij Festool het nut er ook niet van in.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Scheelt gewoon een berg snelheid bij wat bredere delen. Smal werk doe ik zelf met een klein panasonic cirkelzaagje en een speedsquare, gaat ook vlot als je ff een wandje wilt zetten maar geen zin hebt om met een afkortzaag te zeulen of in de ruwbouw nog geen zaagplek hebt....
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.769
738
Enschede, Twente
Maar gezien Festool het nooit had, maar nu wel, zal er toch wel vraag naar zijn, ook al zagen ze bij Festool het nut er ook niet van in.

Tja, Festool zal ook eindelijk begrepen hebben dat de hoekaanslag die ze als accessoire voor de lineaal verkopen een prutding is. : )
Verder: ik heb ooit via deze (woodworking dus) een TSO-achtige aanslag gekocht, gecnc-d uit massief alu & dat ding doet het prima. Zit gewoon vast op een lengte rail. Mss is degene die ze toen aanbood bereid nog een serie op te leggen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.