TSO products / Festool hoekaanslag voor geleiderail

jwjgielen

Actieve deelnemer
1 apr 2012
92
31
Ik werk veel met de Festool invalzaag en de Festool geleiderails. Bij Sander in Haarlem zag ik het TSO Products GRS-16PE haakhulpstuk voor de geleiderail. Veel geld maar elke cent waard als je veel gebruik maakt van de geleiderail.
Een perfecte en snel in het gebruik hoekaanslag.
N.a.v. het recente item over de Festool SawStop zaag bladerde ik door de Festool site op Nieuwe Producten. Verscholen achter hun nieuwe op vouwbare werktafel vond ik de Festool hoekaanslag FS-WA/90 nr 205229.
Deze hoekaanslag is identiek aan de TSO Products en 50€ goedkoper dan die van TSO-Products!
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.761
734
Enschede, Twente
Deze hoekaanslag is identiek aan de TSO Products en 50€ goedkoper dan die van TSO-Products!

Op FOG meldde TSO dat Festool die onder licentie maakt. Aangezien de volumes bij Festool wat hoger zijn, is de lagere prijs verklaarbaar.
Interessant is dat de Festool-uitvoering een aantal mysterieuze gaten op het de aanleg heeft. Mss dat daarvoor in de toekomst uitbreidingsstukken/accessoires komen?
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
ik kan ie Festool niet zo heel makkelijk vinden in Nedrlandse shops

https://www.contorion.de/elektrowerkzeug/festool-winkelanschlag-fs-wa-90-51490055

153 incl de BTW in DLD,

Festool
festool-winkelanschlag-fs-wa-90-c2-b0-51490055-0-VEenaElw-xxl.jpg


TSO
tso-products-grs-16-guide-rail-square-haakse-aanslag-voor-festool-geleiderail.jpg


TSO kost 190 in de BTW. in NL

ik ben benieuwd wat de FEstoolprijs hier gaat worden.

- - - Updated - - -

Zo'n ding bestaat trouwens nog niet voor de Mafell linealen ofwel???
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dat "hooghoud" lipje bij festool er niet aan zit.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Mafell doet dat met deze blijkbaar:
kun je niet alleen 90 mee doen maar ook zelfs een hoek instellen, 107 euro in de BTW.

De Bosch FSN Wan is identiek en heb je voor iets minder dan €70..... heb er zelf één bij de vorige profi dag van GP gekregen, best een handig ding. Zeker ook omdat de koppelstukken van Mafell/Bosch zo prettig werken.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort

wauw, thanks, wat een geld maar bedankt voor de tip, die gaat op mijn lijstje met handige dingen/hulpstukken :)


De Bosch FSN Wan is identiek en heb je voor iets minder dan €70..... heb er zelf één bij de vorige profi dag van GP gekregen, best een handig ding. Zeker ook omdat de koppelstukken van Mafell/Bosch zo prettig werken.

ik zie nu de goedkopste rond de 85, maar dat is ook een fijne tip, met de winkelhaak strak op 90 graden zetten en zagen maar, gaat ook op mijn lijstje. Wel handig dat hij ook hoeken kan.
 

beansr

Actieve deelnemer
20 jan 2016
73
19
Vorige week heeft mijn zoon er een besteld bij zaagmaat.com voor 100 euro incl btw, kan nog een kleur kiezen ook.
het tot nu toe enige verschil is dat er geen extra gaten met schroefdraad is zitten maar een gat is zo geboord evenals draad tappen.
doe er uw voordeel mee.
 

detopo2011

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
109
17
Heeft iemand het TSO parallel guide system, de complete set. En hoe bevalt dat? Ben aan kijken voor een systeem om met de ts55 snel en zuiver te kunnen zagen. Er zijn meerdere mogelijkheden. Het Festool systeem heeft als nadeel dat de breedte beperkt is. Met een TSO systeem kun je tot 125 cm zagen, dus een halve plaat. Nu is er ook nog Seneca, hierin passen de incra tracks. Kan nog iets breder zagen. Allebei verkrijgbaar bij G-pro. Alternatief is zelf iets maken met t-tracks.
Wie heeft er al met seneca of tso gewerkte?
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Wat een prijzen zeg. Kan je ook mooi aluminium profiel voor kopen om zoiets te maken. Die winkelhaak ook 265,- ik heb zo’n carpenter square gekocht voor 15€ in metrische uitvoering. Is wel kleiner maar erg handig.
Verder moet ieder zelf weten waar hij zijn geld aan uitgeeft hoor.
 

RonaldVereycken

Actieve deelnemer
30 sep 2017
226
18
Leuven, België
Ik heb vroeger de Bosch FSN WAN gehad, maar slechte ervaring mee. Ik kreeg de foutmarge niet onder 1mm op 60cm. Dat is me teveel. Er zat speling op. Ik heb hem teruggestuurd.
Mocht ik nog eens kopen, zou ik nooit meer een variabele hoekaanslag nemen ivm. de speling. En 99,99% van al mijn zaagsnedes is 90°.

Die taiga is dus wat ik zoek, hopelijk komt die ooit eens in de promotie.

Heeft iemand een idee van de foutmarge van de taiga of andere vastehoek tools zoals festool fs-wa en consoorten?
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
In welke situaties is dit nu echt nuttig? Vooral om een nieuwe plaat haaks te zagen? Of zijn er nog andere toepassingen dat dit handig is? Eenmaal haaks zet je net zo makkelijk twee of drie punten waar je je liniaal op uit lijnt.

Die FSN WAN is bedoeld als afkortliniaal. Leuk dat Gereedschappro suggereert om een 1100 mm liniaal te gebruiken, maar daar is het niet voor bedoeld. En dat staat er ook onder: bruikbare lengte is 20 cm. Op de bouw is een afwijking van minder dan een halve mm een prima resultaat.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Dit ding is nuttig omdat je niet alles 2x hoeft te meten.
Gewoon 1x meten lineaal ertegen en zagen maar
Je hoeft niet meer voor en achter te checken of je wel langs de lijntjes ligt met je lineaal.
Echt een aanrader.
 

RonaldVereycken

Actieve deelnemer
30 sep 2017
226
18
Leuven, België
In welke situaties is dit nu echt nuttig? Vooral om een nieuwe plaat haaks te zagen? Of zijn er nog andere toepassingen dat dit handig is? Eenmaal haaks zet je net zo makkelijk twee of drie punten waar je je liniaal op uit lijnt.
Die 2-3 punten, leg het me gerust eens uit (of een linkje naar video?), want dan kan me dus 170 euro besparen? :cool:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.