Goede cirkelzaablad voor weinig geld

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Ik ben blij dat jij er tevreden mee bent. Zelf zou ik dit blad niet snel kopen. Allereerst weet ik niet wat voor tandvorm dit blad heeft.
Bij bladen met zoveel tanden is de toepassing vaak metalen kunststoffen of dun hout. Of dit blad zijn warmte goed kwijt kan bij langdurige gebruik is voor mij ook twijfelachtig. Dan is de asmaat 1 duim en dus geen 25mm.
Als jij er dun hout mee zaagt en de tandvorm is juist en je zaagt er niet te veel mee heb je een juiste keus gemaakt. Maar dit is geen algemeen blad zeker niet met de diameter van de as.
 

karangetang

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
328
3
Zeist
De Evoltion afkortzaag heeft een as maat van 2.54 mm dus dat zit juist goed .
Ik gebruik dit zaagblad voor nauwkeurig afkorten. Ik doe niet aan massa productie dus warm zal die niet worden
ik heb het uitgetest met vuren eiken en esdoorn tot zo'n 5 cm dik geeft een super strak nagenoeg splinterloos resultaat.
Ik vond het de moeite van het proberen waard. Het is toch een stukje goedkoper dan een Freud zaag (die ik overigens in mijn zaagtafel heb zitten)
De stand tijd moet ik nog ervaren. Maar ik ben maar een hobbyist dus dat al wel meevallen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.