Carving................

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Beste collega's. Al een paar jaar loopt bij ons het project HaBuur. Loopt hier een draadje naar dit leuke project. Helaas in elke project heb je successen en tegenvallers. Het is een kwestie van opstaan en weer doorgaan is mijn ervaring. Paar jaar terug van de gemeente vier dak platanen gekregen die over waren. Helaas afgelopen tijd moeten constateren dat er drie van de vier het hebben opgegeven. Twee gaan te zijner tijd vervangen door nieuwe exemplaren en hopen dat het dan wel allemaal gaat lukken.

HaBuur 02 2019 (17).jpg

Alleen die prachtige dikke in de midden wil IK nog geen afscheid van nemen. Afgelopen tijd met de ziel onder mijn arm gelopen wat ik hier nou mee wilde doen. Als wandelaar ben ik in de gunstige omstandigheden dat ik nog wel eens ergens kom. Deze staan bij de Carolinahoeve en zijn na een storm afgeknapt. Voor mijn idee het prachtige voorbeeld om iets met onze plataan te doen.

-3lbe4bQCzRa2jmrxfA8X4131KZZYPJp48T5ZNDsJD765zmBC2NcID-JV6bGoEeCWX25QsRJ9hlkaoq430L31uSVrXaczp3RsZajztlfku6MziRNmwAr-ZyA34z_fr7dXK6P6lo0ISHkROzTupa4zcDQv9I0Y4EZA_FbyINl2_jpwQjsNqSIzWhbRUWTjAnlQQBiMJ6jAkgG7sY45f0PG3j2n_EER9cx2iwpu5zBPB1uAlachXO2A1EU0AOtJpYL7N0yB52Kzq2C2qEi3kVnX7XSmK9VW3-5LHqPcZBMzumK_CgfPYMkFJMyggDFx1GnBJWeQgc84kny4RAsZBAYjwZs33q1ok68tgd2pIe4erRFPQ4adoL7DiGqaeyvh9CfxkhmDnWK4_ZUwEoX2U-Bxw7JlMCYlsDPWIqcLJ5Rt3GMKSyKcNkiM57mHD-PEaarlxnyfsSKWLOgoSB0GVM5tPgL_1hIztgk6d9XPKLvZT5lxOrxWZGy7U3ujFueJppFY3gLr2ZydfYEwSV6jLbqZ6icyFpNb7wWtCnkGYKAfzvWQsNf5GHckgzKSGsinuUgagx4__jl4UplID7HikSov8081yvY4Codoz5WFlIneHCGrF0PlBZoQVB325F4TAWRFbIAMqq8WeQur21afhMAqCwbnoMy8xa47_YZBG0RDW_6TW7jV6QtF3Pk=w538-h956-no


Is er hier iemand die voor een geheel verzorgde dag iets creatiefs wil doen met een carving motorzaag, Omtrek is maar 90 cm dus zo veel ruimte is er niet. Maar met een beetje crativiteit is er vast wel wat van te maken. Locatie Hoofd van Overijssel ergens ten Noorden van Zwolle ligt de prachtige Hanzestad Hasselt.
 
Laatst bewerkt:

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Geen enkele reactie valt mij ook wel een beetje tegen. :) Maar 90 cm stam omtrek is ook niet zo heel veel waar je mee kan werken.

Er is een nieuw plan ontschoten aan mijn creatieve brein. We gaan de schors er af halen en laten de boom dan drogen. Dan van de zomer een laagje schoolbord verf er op. Bakje er (bestekbak IKEA) bij met een dekseltje. Binnenkort plan van uitvoering op de pagina van HaBuur.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Geen enkele reactie valt mij ook wel een beetje tegen. :) Maar 90 cm stam omtrek is ook niet zo heel veel waar je mee kan werken.

Ik denk dat er niet zoveel kettingzaag kunstenaars op dit forum zijn.

Er is een nieuw plan ontschoten aan mijn creatieve brein. We gaan de schors er af halen en laten de boom dan drogen. Dan van de zomer een laagje schoolbord verf er op. Bakje er (bestekbak IKEA) bij met een dekseltje. Binnenkort plan van uitvoering op de pagina van HaBuur.

Bedoel je dat je de boom dan laat staan? Een soort openbaar krijtbord? Dat is wel een leuk idee!!
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Ik denk dat er niet zoveel kettingzaag kunstenaars op dit forum zijn.



Bedoel je dat je de boom dan laat staan? Een soort openbaar krijtbord? Dat is wel een leuk idee!!

Was ook buiten dit forum in mijn netwerk aan het zoeken. Wie weet komt er nog iemand met iets leuks en combineren we de twee ideeën eventjes.

Maak mij al jaren druk om alle bomen in mijn omgeving. Zo is het project HaBuur ook begonnen. Dus bomen hier in de straat blijven staan of krijgen een nieuwe taak. De twee kleine worden versnippert en blijven zo hier in de straat. En ja de 'grote' blijft gewoon staan. Ga hem ringen zodat de sapstroom definitief stopt en de boom alleen maar droger wordt.

Was creatief aan het denken met een RVS theepotje of iets dergelijks. Scharnier op de deksel en ook onder aan (drie scharnier punten) en als je dan aan het tuitje (touwtje uit het tuitje) trekt (kantelen) komen de krijtjes te voor schijn. Of gewoon iets met een touwtje in een vogelhuisje verbergen. Het brein broeit weer volop, komt vast iets leuks uit.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.