Barn werkplaats

velpenox

Actieve deelnemer
20 okt 2011
57
1
Dag heren,

Het is weer even geleden dat ik nog een post gedaan heb.
Laatste was deze https://www.woodworking.nl/showthread.php?12911-Workshop%E9 die ik binnen een 2 tal jaartjes ga moeten vertlaten omdat we een huis gekocht hebben in plaats van een nieuwbouw te plaatsen, ik ben een tevreden mens omdat er nu meer budget is voor
Bij deze ben ik van plan om een barn in amerikaanse stijl te bouwen in paal en balk methode.
Ga liefst zo weinig mogelijk metaal gebruiken, liefst enkel hout, en dan liefst ook nog eens lokaal gekapt.

Houtsoort mogelijkheden voor de constructie:
Lariks
Douglas

Nu ben ik (afhankelijk van de meerprijs) van plan om de constructie met vuren te bekleden en hiertegen isolatie te plaatsen (EPS, houtwol, SIPS,...) Als gevelbekleding ga ik waarschijnlijk Ceder nemen en Shou "sjoesjoe guy" Ban afwerken.
Dakbedekking ook eerst met vuren bekleden en erna geisoleerde metaalplaat of zinkdak op leggen.

Alle tips zijn zoals altijd welkom, ook nog op zoek naar firma die ervaring heeft met deze constructie methode om te helpen met het vervaardigen/plaatsen.
Op zich zou ik het liefst dit traditioneel doen maar denk dat CNC veel goedkoper uitkomt.

Hier volgen wat sneek peeks
b1.jpg
b2.jpg
 

AGBUNK

Actieve deelnemer
12 jan 2020
51
1
Zuid-Holland-Zuid
Leuk hoor.
We leveren dagelijks dit soort constructies. Dus bij vragen hoor ik het wel😉

Ik zou wel wat met de stabiliteit van je dak aan gaan.
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
220
26
Twente
Ik weet een firma die veel gebinten CNC't, met pen gat verbinding etc, is dat wat je zoekt? Mag je een PB sturen.
 

velpenox

Actieve deelnemer
20 okt 2011
57
1
Stabiliteit ben ik nog niet mee bezig geweest, juist een snelle schets in sketchup :).
Zal jullie alle 2 alvast een PB sturen, thanks!
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
220
26
Twente
Ja dat heb ik, heb alleen degene die daar wel eens komt de laatste tijd niet gesproken.
Was op wintersport, vh weekend weet ik waarschijnlijk meer. Heb zitten zoeken op internet, alleen kan ik daar zo niks vinden.
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Dat wordt mooi, ik kijk vaak naar YouTube daar worden ook zulke gebouwen neergezet.
Succes met de bouw.

gr. Placebo
 

velpenox

Actieve deelnemer
20 okt 2011
57
1
Komt in de tuin te staan :). Hmm, helaas vind je niet zoveel firmas die vakkundig vakwerk leveren. Zoektoch verloopt nogal stroef.
 

karangetang

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
328
3
Zeist
Mooi plan Een zinken dak is natuurlijk veel mooier maar ook kostbaarder .....Ook moet je dan afzonderlijk isolatie plannen en zorgen voor een uitstekende ventilatie onder je dak omdat je anders condens tegen het zink aan krijgt .... en stalen sandwich dak is wat dat betreft natuurlijk veel eenvoudiger en stukken goedkoper maar lang niet zo mooi en minder passend je kan ook denken aan rietgedekt . Het zink moet dan op latten liggen waar tusssen spleten zitten, onder de latten moet het kunnen ventileren door de nok.....Ik ga het volgen
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.