Heeft er iemand ervaring met de Scheppach BASA 3 lintzaag?

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
De lintzaag die ik heb heet Scheppach Basa 3 en ik ben er tevreden over, ik heb hem gekocht via marktplein. Er zit regelbaar toerental op maar ik zaag eigenlijk alles met laag toerental. Het is niet de oudste uitvoering, Scheppach begon ooit met bruin/beige machines, de mijne is beige/blauw en tegenwoordig hebben ze al weer nieuwe kleurcombinatie en als met die vernieuwing ook aanpassingen aan de werking zijn gemaakt dan weet ik niet of we over dezelfde uitvoering praten. Ik heb er zelf een fijninstelling bijaan geknutseld die organiek voor de Basa 5 is, die paste niet standaard op deze zaaggeleider maar ik heb het wel werkend gekregen. Nu kan ik met een draaiknop de zaagbreedte regelen, 1 omwenteling van de knop is 1 mm verzet.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
Ik heb er ooit 1 gehad en heb er destijds niet veel plezier van gehad. Vond het erg lastig hier recht mee te zagen ondanks proberen met diverse zaaglinten. Ik had daarvoor een oudere Scheppach BS 32 Vario en zou zeggen dat die beter in elkaar zat dan de BASA.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.