nieuwe bovenfreesmachine

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Yup, een bovenfrees is echt een multifunctioneel stuk gereedschap en op veel manieren inzetbaar.

Het is zeker een aanwinst voor je arsenaal aan gereedschap, zeker als j eje verdiept in de mogelijkheden.

Het is alleen een machine met een stuk hogere "drempel" van een cirkelzaag voor veel mensen.

zulke plans hoef je alleen niet te kopen hoor, youtube stikt van de tutorials.

Reserveer maar een paar donkere avondjes voor heel wat uurtjes leerzaam kijkplezier.


Zoek maar even op Andy's Werkstatt of Let's Bastel, die hebben beiden al zo een mal gemaakt.
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Gaat inderdaad om het idee voor een mal. Dan nog in elkaar knutselen.

Ben bezig met een multiplex kist. Dit lijkt me een leuke oplossing al is deze mal wat te kort. Hij is 70cm bij 40cm
 

BenB

Actieve deelnemer
24 feb 2016
144
6
Zoals hierboven al vermeld, gebruik ik het zelfde. Een OF1010 voor het handwerk en een Triton in de freestafel. De 1010 is bekent dus die laat ik even voor wat het is.
Maar de Triton ben ik zeer over te spreken, geen idee hoe die freest uit de hand want zins aanschaf hangt die al onderste boven. (wel de veer eruit gehaald btw)
Of ik nu een 2 delige paneel frees monteer of een 30mm groeffrees, hij geeft geen krimp. Ik gebruik hem meerdere keren per week, en mocht die ooit kapot gaan bestel ik zonder twijfel een nieuwe.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.