Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 31

Afstellen bandschuurmachine Metabo

Hey,

Op mijn werk hebben we een stationaire bandschuurmachine van Metabo staan. Je weet wel een tafelmodel met een horizontaal roterende schuurband.

Modelnummer en foto probeer ik morgen te regelen.

Het probleem: Ik heb het ding zitten schoonmaken en smeren, maar nu schuift de schuurband tijdens gebruik steevast omhoog, wat tot gevolg heeft dat de schuurband eraf zou vliegen, ware het niet dat die band tegen de afzuiging aankomt en daar dan finaal doorscheurt. Ook niet zo geweldig dus

Kan iemand me helpen met de afstelling van dit toestel?

alvast bedankt!

Attached files

Re: Afstellen bandschuurmachine Metabo

Als het een band is,roteert hij niet,maar oscilleerd.
    Waarschijnlijk heb je aan de tracking,zeg maar het sporen van de band zitten draaien.
    Dit moet je ongedaan maken,dan zou het weer goed moeten zijn.

:arrow:

Als je het type nummer weet kan je op deze link de gebruiksaanwijzing vinden. [url]http://www.metabo.nl/Houtbewerking.28737+M56e241b810a.0.html/url]
    Succes ermee

Wim

ik heb inderdaad aan iets zitten draaien, waarvan ik dacht dat het de band strakker kon zetten (die zat wat losjes), maar dat bleek de hoekafstelling te zijn (om de band haaks te zetten)... morgen nog eens kijken

Hij hoort zelfspannend te zijn,tot een bepaald punt.
    Zit ie nog los,dan is hij versleten,dus vervangen is het antwoord.

:mrgreen:

Zou een beetje vreemd zijn, aangezien het een nieuwe band was (was als in: eraf gevlogen in een paar stukjes :mrgreen: )

foto's bijgevoegd in topichoofd!

en omdat jullie toch graag foto's kijken, heb ik meteen de werkplaats zelf in beeld gebracht

Attached files

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck
    Als je het type nummer weet kan je op deze link de gebruiksaanwijzing vinden. [url]http://www.metabo.nl/Houtbewerking.28737+M56e241b810a.0.html/url]
    Succes ermee

Wim
    typenummer is denk ik EH8LFG4B-164, maar daar vind ik op google niets over terug en ook niet via je link. Heb ook naar metabo gemaild maar zonder succes. Weet iemand anders en rechtstreeks mailadres?

Mail is volgens mij nog bij heel veel bedrijven niet de geëigende manier om met klanten te communiceren (itt leveranciers). Ik zou je aanraden gewoon de telefoon te pakken. Daar kom je toch het verst mee denk ik.

@lex

kan ik ook wel eens proberen idd. Al had ik bij scheppach binnen de 5 minuten antwoord met de gebruikershandleiding in bijlage :mrgreen:

Forum Rechten