Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Kastanje / giethars vaas

Een jarenlang gedroogd blok kastanje uit mijn garage had een grote loszittende knoest en flink wat scheuren. Perfect blokje hout om weer eens wat met giethars te gaan doen.
    Enkele uren knoeien later ben ik toch best tevreden met het eindresultaat. Dit is ook meteen een van de dunwandigste (is dat een woord?) objecten die ik al maakte, althans toch zonder dat ergens halverwege uit elkaar te spatten

IMG_7975.jpg

IMG_7980.jpg

IMG_7982.jpg

IMG_7984.jpg

IMG_7985.jpg

IMG_7986.jpg

bijkomend vraagje: Heeft iemand een idee van de geldelijke waarde van een vaas als deze (een 25-30cm hoog)? Ik heb namelijk de vraag gekregen van een van mijn volgers of ik een gelijkaardige op bestelling wilde maken, maar in tegenstelling tot mijn tabakspijpen, heb ik voor mijn houtdraaiwerk nog niet echt een prijsstructuur uitgewerkt...

Zo, die is mooi geworden! Mooie houtsoort is dat. Hoe heb je m afgewerkt?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjaano Bekijk Berichten
    Zo, die is mooi geworden! Mooie houtsoort is dat. Hoe heb je m afgewerkt?
    Omdat ik er vanuit ging dat hij voor bloemen en dus met water gebruikt ging worden, is hij afgewerkt in 2 lagen epoxy na het polijsten.

Ik vind hem erg mooi. Wat zijn die druppels op/in het gietharsgedeelte?

groet!
    meron

Ik denk dat het luchtbelletjes zijn. Die krijg je "eruit" door de epoxy in een drukkamer te laten uitharden.

Wat voor prijs je kan vragen voor een soortgelijke vaas is heel lastig. Kijk eens op de site van Stelt. http://www.stelthoutdraaien.nl/product-categorie/vazen/
    Je moet dan wel rekening houden met de kwaliteit. Die mag je zelf inschatten. Succes.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meron Bekijk Berichten
    Ik vind hem erg mooi. Wat zijn die druppels op/in het gietharsgedeelte?

groet!
    meron
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Ik denk dat het luchtbelletjes zijn. Die krijg je "eruit" door de epoxy in een drukkamer te laten uitharden.
    Nee hoor, gewoon water van net voor de fotos leeg te gieten na testvullen, en slecht afgedroogd :-D
    Deze is uitgehard onder 4bar, geen belletjes zichtbaar :-)

Goed gelukt lijkt me!

groeten, Hans

Junior Member
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Heel mooie kastanje vaas.

Forum Rechten