profitech lintzaag geleider upgrade

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Beste Forummers,

Ik had al een lange tijd een lintzaag (profitech lze 430 geloof ik) en als ik een hoge balk moest verzagen dan lukte mij dit niet met de originele geleiding... Deze is nogal crappy en veel te laag om voldoende steun te bieden...
Daarom een kleine upgrade gemaakt, misschien dat andere er iets aan hebben....

Bij de Metro een plastic snijplank 60*40cm gaan halen en deze op de tafelzaag op 18cm hoogte gezaagd, vastgezet op de geleider met bouten (verzonken).
Werkt perfect en dit heeft mij +- 24 euro gekost;)

foto's:

IMG_20200124_145559.jpg
IMG_20200124_145549.jpg

Zaagt toch (redelijk) goed recht, de bladen zijn van tuffsaws ;)

IMG_20200124_145740.jpg
IMG_20200124_145727.jpg

Groeten,

Christophe
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Christophe,

Ben jij tevreden van je Holztech? Ik overweeg de aankoop van een nieuwe lintzaag en twijfel tussen de Hammer 3800 en hetzelfde model als het jouw. Ik neig naar de Hammer, maar die is bijna dubbel zo duur. Kan je mij daarom iets vertellen over jouw ervaringen met de holztech? Bedankt! Frank
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Hey franksken, met het nieuwe forum te bekijken eigenlijk totaal vergeten te antwoorden op jouw vraag!

Ben ik tevreden? Goh, ja en nee. Het is geen slechte lintzaag, maar de geleider is maar pover en de lintzaag zelf is redelijk "licht" uitgevoerd. Ik denk dat je beter zou kiezen voor de record power via baptist en eventueel de hammer als de robuustere versie...

Ik heb er al planken van 15/20 cm hoogte mooi in 2 kunnen zagen, maar geen idee waarom maar dit lukt me nu totaal niet meer. Ook niet met een ander lint (van tuffsaws). Ik heb van ujk een bandsaw buddy en probeer daarmee te lintzaag geleider uit te lijnen, ik moet er misschien wat meer aandacht aan schenken want momenteel krijg ik er niets recht mee gezaagd haha.

Heb wel gezien dat de plastic geleider gebogen staat, die had ik er ondertussen al terug af gedaan... Misschien eens vlakken, of eventueel een stuk multiplex/mdf gebruiken.

Groetjes,

Christophe
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.