The best zero clearance insert.

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Mooie video's!

Staan je licht en kleurbalans instellingen op automatisch? Handmatig instellen op het licht en kleur van het moment/locatie lijkt omslachtig. Maar kan veel tijd schelen in de nabewerking.

Hoi Houtvos,

Ja inmiddels stel ik het handmatig in en dat scheelt heel erg veel. Maar ik ben echt een rookie op dat vlak en moet nog veel leren. Gelukkig gaat het steeds beter en kost het me ook steeds minder tijd. Wat niet weg neemt dat het nog steeds niet vanzelf gaat.;)
Bedankt voor je suggestie!
 

philippe

Actieve deelnemer
10 jul 2016
95
29
Hee Dennis,

Leuk filmpje! Twee vragen:
* Je vertelt dat gaten aan de kant van de fence weinig zin hebben omdat die over het algemeen bedekt zijn door het te zagen hout... Logisch. Maar vaak is dat aan de andere kant van het zaagblad ook het geval. Heb je dan niet ook gewoon last van de 'plakkende' werking door de onderdruk?
* Ik zie dat je volledig doorgekleurd MDF gebruikt, en zag dit ook voor de fence van je afkortzaag. Wie ruimt er na afloop die teringzooi die dat spul achterlaat op? 😁
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Hee Dennis,

Leuk filmpje! Twee vragen:
* Je vertelt dat gaten aan de kant van de fence weinig zin hebben omdat die over het algemeen bedekt zijn door het te zagen hout... Logisch. Maar vaak is dat aan de andere kant van het zaagblad ook het geval. Heb je dan niet ook gewoon last van de 'plakkende' werking door de onderdruk?
* Ik zie dat je volledig doorgekleurd MDF gebruikt, en zag dit ook voor de fence van je afkortzaag. Wie ruimt er na afloop die teringzooi die dat spul achterlaat op? 

Hoi Philippe,

Het klopt dat dit ook "vaak" is bij de andere kant. Het is met name effectief wanneer je de randen op schoon, of eerst iets grof op maat zaag en later exact. Bij bevel cuts merk je verschil. Het is zo dat de andere kant "altijd" bedekt is.
Wat betreft dat aanzuigen! Dat is in de praktijk niet echt een issue. Tenzij alles een 100% afgesloten box is. Maar iedere zaagtafel heeft voldoende mogelijkheden om lucht aan te zuigen.

Wat betreft het tweede punt: Het grote nadeel is idd teringzooi die dat spul geeft. Bij het zagen heb ik een redelijke afzuiging en heb ik er zelf geen last van. Maar bij het frezen!:mad: Ik ben altijd blij als het achter de rug is.
Dan is het muziekje op, meebleren en stofzuigen. :)
 

philippe

Actieve deelnemer
10 jul 2016
95
29
Wat betreft het tweede punt: Het grote nadeel is idd teringzooi die dat spul geeft. Bij het zagen heb ik een redelijke afzuiging en heb ik er zelf geen last van. Maar bij het frezen!:mad: Ik ben altijd blij als het achter de rug is.
Dan is het muziekje op, meebleren en stofzuigen. :)

Grappig, ik kwam net een ouder filmpje van je tegen waarin je dit al zo'n beetje letterlijk verteld. Die had ik dus gemist. Ik heb laatst wat lade- en kastfrontjes gemaakt van dat spul en met de kanten frees bewerkt. Dat doe ik in de toekomst dus mooi buiten 👍

Wat ik me nu altijd al afvroeg: hoeveel tijd gaat er nu zitten in het maken van zo'n filmpje? Je hebt het bedenken en voorbereiden, het filmen zelf en het nabewerken. Als dat allemaal ongeveer even veel tijd in beslag neemt, en ik me zo kan voorstellen dat het filmen al enkele uren in beslag zal nemen lijkt me dat al snel een dagtaak?
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Wat ik me nu altijd al afvroeg: hoeveel tijd gaat er nu zitten in het maken van zo'n filmpje? Je hebt het bedenken en voorbereiden, het filmen zelf en het nabewerken. Als dat allemaal ongeveer even veel tijd in beslag neemt, en ik me zo kan voorstellen dat het filmen al enkele uren in beslag zal nemen lijkt me dat al snel een dagtaak?

Hoi Philippe,
Ik weet niet hoelang een ander er mee bezig is natuurlijk. Maar een China Tool filmpje kost me rond de 3 a 4 dagen. Een filmpje zoals deze Zero clearance kost me rond de 5 dagen. Dat is vanaf het begin, wat ga ik doen, hoe ga ik het doen, wat moet ik er voor maken, filmen, editing, tekst voor Youtube, thumpnails maken en uploaden. Ik weet niet of dat veel of weinig is. Ik denk dat het iets sneller kan, maar ook niet heel veel sneller. Ik doe best nog wel veel over omdat het dan voor mij niet goed is. Ook kom ik laat in een filmpje op een idee dat ik toch graag in wil voegen en dan moet e.e.a. opnieuw.
Met andere woorden. Ik doe 2 filmpjes in de maand en dat kost me dan een goede 2 weken. Gelukkig ben ik een soort van met pensioen, waardoor het een "soort" van hobby is om iets leuks te maken. En zolang ik het leuk vind, en ik leuke reacties blijf krijgen blijf ik het doen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.