Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21
    Je engels is prima te verstaan voor deze hollander. Dus moet het een eitje zijn voor iedereen wiens moedertaal engels is.
    Zelf mijn steenkolen engels werd gewaardeerd. Ga zo door.

Misschien een film maken hoe je een film maakt?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hooked on Wood Bekijk Berichten
    Maar even wat anders. Je praat over Upschmuck. Ik begrijp dat dit smaak is, maar waar doel je dan op. Zijn het de graphics, de te vele shots vanuit de verschillende hoeken? Ben daar wel benieuwd naar.
    En je mag lekker eerlijk blijven (ok, met een klein sausje) Ik ervaar het als hulp!

Groeten
    Dennis
    Met opschmuck bedoel ik grafische dingetjes, shout-outs, eigenlijk alles dat niet direct te maken heeft met datgene waar het over gaat, maar wat dient om het filmpje er gelikt uit te laten zien, kijkers te trekken, en welke andere doelen het ook maar dient. Als ik YouTube kijk hoop ik iets te leren van andermans ideeën, of gewoon te genieten en me te laten inspireren door het moois dat mensen maken. Als een filmpje dan veel randzaken bevat ben ik geneigd af te haken. Overigens vind ik verschillende hoeken juist wel fijn!

En wat ik ook leuk vind is dat er ook eens wat anders op YouTube te zien is dan al die Amerikaanse filmpjes!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 't Wolt Bekijk Berichten
    Met opschmuck bedoel ik grafische dingetjes, shout-outs, eigenlijk alles dat niet direct te maken heeft met datgene waar het over gaat, maar wat dient om het filmpje er gelikt uit te laten zien, kijkers te trekken, en welke andere doelen het ook maar dient. Als ik YouTube kijk hoop ik iets te leren van andermans ideeën, of gewoon te genieten en me te laten inspireren door het moois dat mensen maken. Als een filmpje dan veel randzaken bevat ben ik geneigd af te haken. Overigens vind ik verschillende hoeken juist wel fijn!

En wat ik ook leuk vind is dat er ook eens wat anders op YouTube te zien is dan al die Amerikaanse filmpjes!
    Thanks, Ik begrijp je. Ik hoop een goede balans te vinden omdat ik wel vind dat het wat toe kan voegen, zonder de oorspronkelijke boodschap te niet te doen. Mijn doel is om het juist meer snelheid te geven en ik denk dat als je alles weglaat, dat het te plat wordt. Ik wil het juist interessant houden en vind het niet "vies" om het er gelikt uit te laten zien om kijkers te trekken. Maar uiteindelijk gaat het wel allemaal om balans en niet iedereen zou de grens hiervan op dezelfde plaats hebben liggen. Ik ben daar ook nog steeds mee aan het experimenteren. Vandaar dat ik ook erg geinteresseerd ben/was in je mening.
    Thanks daarvoor!
    Groet
    Dennis

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Dennis, ik vond het weer een fijn filmpje om naar te kijken.

Duim omhoog-03.jpg
    Mvg, .
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Vet filmpje weer Dennis! Leuk om te zien hoe je je werkplaats telkens verbeterd. In één van de reacties schrijf je dat je hobby je werkplaats is. Ik heb een eenvoudige maar voor mij fijne werkplaats die ik vooral functioneel willen gebruiken, een andere visie dus.

Je Chinatools video's onderscheiden je wel van andere woodworkers. Die zou ik er zeker inhouden!

Vriendelijke groet
    Willem

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WillemWoodWorker Bekijk Berichten
    Vet filmpje weer Dennis! Leuk om te zien hoe je je werkplaats telkens verbeterd. In één van de reacties schrijf je dat je hobby je werkplaats is. Ik heb een eenvoudige maar voor mij fijne werkplaats die ik vooral functioneel willen gebruiken, een andere visie dus.
    Dingen maken en ontwerpen vind ik het leukst. Maar ik vind het ook erg leuk om na te denken over hoe ik e.e.a. kan verbeteren in mijn werkplaats en dit dan aan te pakken. Binnenkort wil ik een zijde waar mijn pomp voor de tuin en afzuig installatie staan iets veranderen. Ik kan dat op een manier doen dat het goed is, en functioneel. Maar dan vind ik het leuk om er over na te denken en er iets meer tijd en aandacht aan te besteden dan gemiddeld.

Chinatools vind ik ook een leuke serie. Die hou ik er voorlopig zeker in.

Groeten
    Dennis

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Leuk filmpje! Ik moest wel tot het eind blijven kijken, want ik wilde weten waarom de schuine lijnen erin zitten

Wow, had nooit gedacht dat er zoveel bouwkunde kwam kijken bij het knutselen van een zero clearance:
    In het verleden gebruikte ik vaak een stuk overschot MDF als ik er eens eentje nodig had, maar na dit te zien lijkt het mij leuk en zelfs heel nuttig om continu in je tafelzaag te steken.
    Minder stof en nauwkeuriger snijden,
    dankejewel voor de zeer gedetailleerde film!

[QUOTE=Hooked on Wood;325953]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OntHout Bekijk Berichten

Hoi Theo,

De laatste twee filmpjes heb ik opgenomen met een autocue. Voorheen schreef ik alles uit, moest ik het uit mijn hoofd leren en deed ik iedere keer een opname van een 2 minuten of een hoofdstuk. Deze opnames monteerde ik dan aan elkaar.
    Als je het uit de losse pols zou doen komt de boodschap mijn inziens niet over en ga je (ik in ieder geval) ook teveel "euhen" Al met al koste dit best veel tijd. Dat is ook het probleem als je het in twee talen doet.
    Het nadeel hiervan is dat je toch nog wat vergat wat je graag had willen vertellen. Het nadeel van zoveel clips is dat je ook wat kleurbalans en geluid alles weer op elkaar aan moet passen, dus het is iets meer dan enkel de clipjes aan elkaar zetten.
    Het voordeel is dat ik vond dat het iets natuurlijker overkwam, maar dat is ook een beetje wennen. Ik ben erg blij met mijn autocue en deze zijn redelijk betaalbaar tegenwoordig. Ik zet alles er nu in 1 take op.

Groeten Dennis
    Mooie video's!

Staan je licht en kleurbalans instellingen op automatisch? Handmatig instellen op het licht en kleur van het moment/locatie lijkt omslachtig. Maar kan veel tijd schelen in de nabewerking.

Forum Rechten