Lescha afzuiginstallatie

Timdoe

Nieuw lid
1 nov 2019
22
1
Halfweg
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een afzuiginstallatie voor een simpel zaag tafeltje, vaste bandschuurmachine en in de toekomst een van dikte/vlakbank.
Na de bekende hbm en scheppach machines bekeken te hebben zag ik later bij de hb de
LESCHA Afzuiginstallatie ABSL2000
Heeft iemand hier op het forum ervaring met dit apparaat?
En misschien andere machines die ik kan bekijken waar jullie goeie ervaring mee hebben?
 

trellian

Actieve deelnemer
19 jul 2019
29
0
Dat is een andere veel ge-oemde china afzuiger (net als de hbm en scheppach machines).
Ik heb diezelfde, maar dan van het merk Gude. Werkt uitstekend. (En is subjectief gezien ook ietjes stiller dan de hbm100 varianten, waarschijnlijk door de hard plastic ombouw ipv metaal als bij hbm)
 

karlz94

Actieve deelnemer
11 mrt 2016
32
1
staphorst
Heb 2 van deze leschas staan, 1 in oktober 2017 gekocht en 1 eind 2018.

Beide hebben inmiddels problemen met de aan uit schakelaar.

Degene die in 2017 gekocht is, lijkt nu de motor scheef te beginnen te gaan staan en slijt de rotorbladen af tegen de bovenkant van het plastic. Het lijkt of hier het plastic slap begint te worden en de motor daardoor kantelt
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.