garage in houtskelet

Michel V

Nieuw lid
23 jan 2020
1
0
hallo, ik zou graag een garage (40m²) met een plat dak bouwen in houtskelet waarvan 2 buitenwanden worden afgewerkt met facadesteen en 2 wanden met thermowood.
Heeft er iemand detailtekeningen voor de aansluitingen tussen wand en gepolierde betonplaat?
Heeft er iemand details voor de opbouw van volgende wanden:
- wand met buitenzijde facadesteen
- wand met buitenzijde houtwerk
- wand sectionaalpoort
- wand raam/deur

Alle tips zijn welkom, ik heb enkel de betonplaat liggen, de rest moet ik nog bestellen.
De binnenwanden wil ik in multiplex (bv Noors grenen) maken en het plafond in witte Rockpanel, de liggers worden vastgemaakt aan een gelamineerde ligger (afm garage is 5,5 x 7,3m)
Alvast bedankt!
gr
Michel
 
Laatst bewerkt:

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Detailtekeningen heb ik niet, maar mijn vuren houten wanden staan direct op de betonnen Vloet, met DPC folie er tussen. De wanden zitten vast met chemische ankers.
 

AGBUNK

Actieve deelnemer
12 jan 2020
51
1
Zuid-Holland-Zuid
Hoi,

Als je je hout werk rechtstreeks op de beton wilt plaatsen zal ik daar minimaal DPC onder doen. Of hardhout/verduurzaamd hout als onderregel nemen.
Je gaat de binnenkant van de skelet ook bekleden begrijp ik. Isoleer dan ook direct en plaats de juiste folies. Buitenzijde waterkerend dampopen. Binnenzijde dampremmend/werend.
Weet niet of er een sponning rondom in de betonplaat zit maar anders moet je ook nog iets aan met waterkering onder je houtenskelet door.
Voor de overspanning van 5,5m moet je wel rekening houden met een balk hoogte van 250 a 300mm uitgaande van hoh max. 600mm1.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.