Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Plank herzagen

Plank herzagen

Door een communicatiefoutje met masave heb ik twee planken hout die te dik zijn (noten en wenge). Die wil ik dus gaan herzagen. Echter, ik heb geen lintzaag of zaagtafel, noch ruimte daarvoor. Daarom vraag ik me af of dit met de hand te doen is (ik zie niet in waarom niet) en wat voor zaag daar dan het best voor geschikt is. Wie heeft hier tips voor?

Met vriendelijke groet,
    Martijn

Wat zijn de afmetingen?

Je zou ze rondom in kunnen zagen op de zaagtafel en dan verder schulpen met de hand waarna je ze vlak schaaft.
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

dat doe je denk ik het makkelijkst met een raamzaag..
    Bij Caspar vind je genoeg inspiratie hiervoor... https://youtu.be/TekeNEloiDM

Makkelijk weg is aangeven waar je woont en even herzagen bij een forumlid. Uitdaging is minder...

Bij gebrek aan een bandzaag heb ik het gedaan met een ryoba. Handig is wel om het midden me een kruishout aan te geen.
    Kost wel wat tijd en zweet

Is overleg met Masave geen mogelijkheid?

Masave = houthandel \ leverancier

Als je in de omgeving van Schiphol resideert ( of verder ook geen probleem ; ), mag je bij mij komen zagen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door willemse Bekijk Berichten
    wat betekend masave?
    Wim
    Masave is de naam van een houthandel in Zwolle
    Hoe Rick, de eigenaar, aan die naam is gekomen moet je hem zelf even vragen denk ik.
    Hij heeft hier een draadje ' mijn belevenissen in houtland'
    Bovenaan deze pagina is een link 'Masave hout'
    Laatst gewijzigd door thomasz; 22-01-20 om 14:34.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Was dat niet Sam en Eva, zn kinderen?

Ik ben een timmerman, meubelmaker en fotograaf 37 jaar een eigen zaak gehad en een goede boterham verdiend, wat ik tegenwoordig tegen komt in het engels of in gewoonte taal is vervelend, gewoon in je eigen taal duidelijk en goed omschreven, dan begrijpt iedereen dat.
    Wim

Forum Rechten