Plank herzagen

blommetje92

Actieve deelnemer
30 dec 2018
91
18
Leuven
Door een communicatiefoutje met masave heb ik twee planken hout die te dik zijn (noten en wenge). Die wil ik dus gaan herzagen. Echter, ik heb geen lintzaag of zaagtafel, noch ruimte daarvoor. Daarom vraag ik me af of dit met de hand te doen is (ik zie niet in waarom niet) en wat voor zaag daar dan het best voor geschikt is. Wie heeft hier tips voor?:)

Met vriendelijke groet,
Martijn
 

Wim01

Actieve deelnemer
2 mrt 2016
43
11
Leiden
Bij gebrek aan een bandzaag heb ik het gedaan met een ryoba. Handig is wel om het midden me een kruishout aan te geen.
Kost wel wat tijd en zweet :)
 

RoboW

Actieve deelnemer
31 jan 2019
137
35
Headvillage
Masave = houthandel \ leverancier

Als je in de omgeving van Schiphol resideert ( of verder ook geen probleem ; ), mag je bij mij komen zagen
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.955
797
Omgeving Leiden
wat betekend masave?
Wim
Masave is de naam van een houthandel in Zwolle
Hoe Rick, de eigenaar, aan die naam is gekomen moet je hem zelf even vragen denk ik.
Hij heeft hier een draadje ' mijn belevenissen in houtland'
Bovenaan deze pagina is een link 'Masave hout'
 
Laatst bewerkt:

willemse

Actieve deelnemer
16 nov 2019
33
0
Ik ben een timmerman, meubelmaker en fotograaf 37 jaar een eigen zaak gehad en een goede boterham verdiend, wat ik tegenwoordig tegen komt in het engels of in gewoonte taal is vervelend, gewoon in je eigen taal duidelijk en goed omschreven, dan begrijpt iedereen dat.
Wim
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Ik ben een timmerman, meubelmaker en fotograaf 37 jaar een eigen zaak gehad en een goede boterham verdiend, wat ik tegenwoordig tegen komt in het engels of in gewoonte taal is vervelend, gewoon in je eigen taal duidelijk en goed omschreven, dan begrijpt iedereen dat.
Wim
Nja, het is officieel Masave Fijnhouthandel Zwolle, hier op het forum spreken we alleen over Masave gezien de meeste weten waar het over gaat.
Overigens ben ik het wel met je eens dat het tegenwoordig niet altijd even duidelijk is waar je mee te maken hebt als het om bedrijfsnamen gaat.
 

blommetje92

Actieve deelnemer
30 dec 2018
91
18
Leuven
Ik kan ze gewoon hier zagen voor je, geen probleem. Stuur maar mailtje

Bedankt voor het aanbod. Helaas is langskomen voor mij niet zo gemakkelijk (heb geen auto en Zwolle is ver fietsen vanaf Enschede). Het hout met de pakketpost heen en weer sturen zou kunnen, maar dat vindt ik eigenlijk zonde van het geld. Bovendien heb ik nu een mooi excuus om een nieuwe handzaag te kopen en mijn skills wat te oefenen. (Ik ben een tevreden klant, want het is mooi hout en als het herzagen goed gaat, heb ik nog meer vierkante meters materiaal dan ik bedacht had ook;) )
@RoboW, ook bedankt voor het aanbod, maar schiphol is me wat te ver weg.

Zit er veel kwaliteitverschil tussen verschillende ryoba zagen? Is er nog iets speciaals waar ik op moet letten bij de aanschaf? Ik zie vrij veel verschillende (ook qua prijs) op het web staan...

Met vriendelijke groet,
Martijn
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.