Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 15 van de 15
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurriaan Bekijk Berichten
    3) 3 kW is een slecht voorbeeld, want frequentieregelaars die uit 1 fase 230V 3 fase én 3 kW weet te maken op een huisaansluiting (16A) bestaan niet. Je moet dan een grotere zekering gebruiken (en alle ongein die daar bij hoort, dus dikkere kabels, verlies van selectiviteit, vast aansluiten of speciale 32A 240V stopcontacten en stekkers). 2.2 kW is wel het maximum volgens mij.
    Ja en Neen Ik zie wel regelaars tot een 7.5 Kw , die uit 1 fase 3 fase uit maken, en ja op vol vermogen gaat dat niet helemaal goed, Maar je kan er rustig zo,n dikke regelaar aanhangen , als je er maar een niet te dikke motor aan hangt. aanloopstroom begrenzen dan gaat 3 Kw helemaal prima, en hoevaak benut je het volle vermogen van de motor ? komt ook nog bij dat een 16A veiligheid best nog wel een lange tijd iets overbelast kan worden voor het ding eruit gaat, heb de tabellen zo niet bij de hand .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Het was van mij maar een voorbeeldje van wat er nodig kan zijn. Als je al een krachtstroom hoofdschakelaar hebt hoef je die niet te kopen, als alles in je bestaande kast past, hoef je geen extra te kopen. Heb je geen 50 m grondkabel nodig, scheelt dat ook weer 6 euro per meter. Koop je gebruikt materiaal, kan je flink besparen. Elke situatie is anders. Maar als je op die 1000 euro begroot, dan kan het alleen maar meevallen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Die komt vermoedelijk uit die zelfde fabriek in china. Alleen op ali kan je dingen beter vinden. Wie die site van conrad ontworpen heeft?
    Vermoedelijk is nog zacht uitgedrukt want je weet het niet. En als het zo is, ben ik ervan overtuigd dat er op die dingen die Conrad verkoopt meer kwaliteitscontrole zit dan op de dingen die Ali verkoopt. Soms vermoed ik zelfs dat Ali de uitval verkoopt, wat dus niet door de kwaliteitscontrole geraakt, maar da's ook een vermoeden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KrisG Bekijk Berichten
    Vermoedelijk is nog zacht uitgedrukt want je weet het niet. En als het zo is, ben ik ervan overtuigd dat er op die dingen die Conrad verkoopt meer kwaliteitscontrole zit dan op de dingen die Ali verkoopt. Soms vermoed ik zelfs dat Ali de uitval verkoopt, wat dus niet door de kwaliteitscontrole geraakt, maar da's ook een vermoeden.
    gewoon ter info, mss nog niet algemeen geweten dat je moet opletten met het CE logo op chinese spullen, zeker als ze rechtstreeks van Ali of konsoorten komen
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/10...nese-ce-label/

Ieder is vrij om deze keuzes te maken. Ik geef alleen mijn zienswijze en daar kan je mee doen wat je wil. En als je bang bent dat je frequentieregelaar in de brand vliegt, dan koop je er een goede brandblusser bij, dan ben je nog steeds goedkoper uit. Als je regelaar in de fik vliegt haal je de stekker uit het stopcontact en gebruik je je brandblusser om de verdere schade te beperken. En dan bestel je een nieuwe regelaar bij ali.

Forum Rechten