Boek hout verbindingen?

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
618
89
Sterksel
Dit lijkt me een leuke besteding van een kerst-kadobon.
Iemand ervaring met dit boek?

[FONT=Verdana,Arial,Tahoma,Calibri,Geneva,sans-serif]https://www.bol.com/nl/p/houtverbindingen/1001004001953868/?referrer=socialshare_pdp_www[/FONT]
 

MiepMiep

Nieuw lid
7 dec 2019
2
0
Merelbeke (B)
Ik heb het boek. Als nitwit in houtbewerking vond ik het handig om een overzicht te hebben en ook wat tips en tricks hoe zo'n verbinding te maken.
Er staan ook verschillende methodes in om bvb. de verbinding te maken met een tafelzaag, met een frees etc.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Best leuk boekje, handig om even snel te kijken of er geen alternatieven mogelijk zijn om je leven makkelijker te maken...
Alhoewel ik met mijn huidige kennis liever het ergens anders aan had besteed...
Bv. The Why and How of woodworking van Pekovich...
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.318
191
Gem. Winsum (Groningen)
Goed boekje. Wel jammer dat de vertaler de oorspronkelijke vaktermen niet altijd lijkt te begrijpen, waardoor soms gekke omschrijvingen ontstaan Desalniettenin vind ik het goed besteed geld. Ik kijk er nog wel eens in. Mooi overzicht van mogelijke houtverbindingen. Praktisch.

mvg
Klaas
 

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Dat boek van Rogowski heb ik ook, in het Engels, weet niet of er een Nederlandse versie is. Heel compleet met veel foto's en van elke verbinding wordt uitgelegd hoe je die kan maken met verschillend gereedschap, handig als je bv geen tafelzaag hebt maar wel een frees.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.