Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 15 van de 15

Onderwerp: Project tuin

Nadat het huis van binnen helemaal klaar was en de erker afgewerkt een ontwerp gaan maken voor de tuin.
    Bij gebrek aan een fatsoenlijk tekenprogramma dit maar met SketchUp gedaan.

Vooraanzicht.jpg

Achteraanzicht.jpg

Grootste verandering is eigenlijk dat alle begroeiing en bebossing eruit gaat en er in de achtertuin een mooi buitenverblijft komt met een zadeldak combi platdak. Dat doe ik bewust om het zicht op een grote muur bij mijn buren te camoufleren.

De constructie zal voornamelijk gebouwd worden met fijnbezaagd Douglas. Het oorspronkelijk plan was om dit (net als de erker) uit te voeren in eiken. Alleen wordt het dan toch iets te begrotelijk.
    Omdat tekening niet mijn grootste hobby is heb ik de contouren uitgezet en het rest van het ontwerp zit in mijn hoofd.

Nadat de tuin leeggehaald is heb ik als eerste de schutting geplaatst. De schutting bestaand uit palen 120x120mm fijnbezaagd douglas met draadeinden M16 verlijmd op betonpoeren/stapelblokken 120x120x500mm. Deze gaan dus een halve meter de grond in en per paal 2 zakjes snelbeton.
    Tussen de palen deels horizontale regels 50x50mm als stokkenwand voor de sponningplanken.

1A.jpg

2A.jpg

3A.jpg

4A.jpg

Mooi zo'n lege tuin;-)

5a.jpg

Nieuw zand en grond erin en stenen aangevoerD:

6A.jpg

7A.jpg

8A.jpg

9a.jpg

10a.jpg

11A.jpg

Gaas t.b.v. hedra:

12A.jpg

Gaas bekleed met wilgentenen(i.v.m. privacy) en hedra:

13A.jpg

Blindkanten alvast zwart gemaakt. Momenteel bezig met het zwart maken van de sponningplanken. Ik doe dit met Ecoleum zwart van Koopmans.

14A.jpg
    Het hout nooit op!

Heb je nog een grondbewerking gedaan?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de Haan Bekijk Berichten
    Heb je nog een grondbewerking gedaan?
    Uiteraard. Oude lagen omgespit en ca. 25cm bosgrond erop.

Verleden week even een hekje gemaakt.

CE829F71-81DD-4C41-B71D-B810C52DF49E.jpg

104E2DF6-C011-4B28-9007-2E013613F5FE.jpg

10C4545C-97DB-4E06-94E8-FE82E70F65E9.jpg

Gedeelte van de palen wat de grond in gaat plus 10cm even goed in de bielzenzwart van Koopmans.

5EF50AF3-B1EC-48AB-9480-06C16783C70B.jpg

Palen erin met 2 zakjes snelbeton per paal.

E183046B-A8E9-4D86-865C-F9E9C0EEB733.jpg

En het spulletje kan weer dicht.

14A569D1-205E-4001-AFBB-5459A62D5D6B.jpg
    Het hout nooit op!

Mooi hoor! Erg mooie aanvulling op het huis die erker. Ben ook benieuwd als de tuin ook af is. Ziet er goed uit!

Forum Rechten