Betaalbare verfspuit

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
De titel zegt het al
Heeft iemand tips voor een betaalbare verspuit
Ik ga binnenkort een mdf vakken kast maken
En wil het graag spuiten
Maar hoe krijg ik ongeveer het resultaat van een spuiterij
Met een betaalbare verfspuit
Ik hoor graag jullie tips en adviezen
Mvg leroy
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Wat is betaalbaar (goedkoop en goed gaan helaas niet samen), wat voor een spuit systeem wil/zoek je, heb je de ruimte om te kunnen spuiten.

Zelf heb ik een Finixa CC500 bij nonpaints gekocht helaas nog niet goed kunnen gebruiken ben daarbij afhankelijk van het weer wel een beetje mee "gespeeld" en is niet te vergelijken met een hele goedkope verfspuit uit een set met lucht gereedschappen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.537
Het spuitpistool is het minste probleem. Met een hobby spuitpistool kan je een heel behoorlijk resultaat behalen. Heb je een voldoende grote compressor, heb je een luchtdroger, heb je een olieafscheider, heb je een verwarmde spuitcabine, zodat je stofvrij kan spuiten, heb je al eens gespoten. Heb je al eens gespoten met een 2k lak. Heb je de spullen om die goed in verhouding te mengen. Als dit niet het geval is, kan je ook met zo'n stofzuiger spuitpistool met bouwmarktverf spuiten. Resultaat zal heel behoorlijk zijn, als het een beetje warme dak is. Maar verwacht geen autolak kwaliteit. Je kan ook je spullen netjes voorbewerken en ze dan bij een spuiterij laten spuiten. De grote kosten zitten in de arbeid, dus als je de voorbewerking zelf netjes doet, scheelt dat een hoop in de prijs. En je krijgt dan super strak spuitwerk terug. Wij hebben de winkelinventaris van mijn vrouw ook bij een autospuiterij laten spuiten. Met een super strak resultaat. En een goede 2K lak is erg sterk.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Bedankt voor de reacties tot dusver
Ik wil iets elektrisch
Budget tot 600€
Ik heb nu een Wagner w550
Maar laat de nodig structuur
Ik heb al naar de graco zitten kijken
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Het zal vooral verf op waterbasis zijn
En het spuitwerk zal zowel binnen als buiten onder een afdak plaats vinden
Peter millard heeft een uitgebreide review gemaakt van de graco accu verf spuit
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.537
Met zulke spuitpistolen heb ik nog nooit zonder sinaasappelhuid kunnen spuiten met een 1K verf.
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Ik ben ben het eens met chevy.
Ik ben autospuiter van beroep, en het komt vaak voor dat mensen hun spul langsbrengen on te laten spuiten.

Een paar tips, rol alles een stuk of 4/5 x in de grondverf, tussen de lagen licht schuren,

De kopse kanten zou je in kunnen smeren met verdunde lijm om het zuigen te verminderen.

Daarna alles opmeten, opschrijven, en vragen aan een spuiterij (meerdere) wat de kosten zijn voor het schuren, en het spuiten van de nat in nat en de kleur.

Als je hun de grondverf laat schuren, weet je zeker dat het mooi glad is, en dat je resultaat goed zal zijn.

Omdat ze met 360 kunnen schuren zal het snel gaan, en omdat je meerdere lagen heb gezet gaan ze er niet al te snel doorheen.

als ik het spuit krijg ik het zo glad als een spiegel ik dat wil.

De nat in nat is om alle oneffenheden op te vullen.

Succes nog.

Gr Danny
 
Laatst bewerkt:

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Het lijkt me dat er toch een machine moet bestaan die een acceptabel resultaat oplevert
Ik ga niet met een hoogglans verf aan de gang
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
het resultaat hangt grotendeels van de spuiter af.
volgens mij is het helemaal niet zo moeilijk om het met een pro machine ook te verkloten.

persoonlijk denk ik dat het makkelijker is om te leren strak werk te leveren met een rolletje dan met een verfspuit.
 

tuoh

Oud hout
Het lijkt me dat er toch een machine moet bestaan die een acceptabel resultaat oplevert
Ik ga niet met een hoogglans verf aan de gang

Ga er gewoon mee aan de slag, alles vraagt nu éénmaal een zekere oefening eer je het kunstje onder de knie hebt, dat is bij spuiten niet anders.
Voor de kostprijs van een spuitpistool moet je niet laten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hahnwerke

Actieve deelnemer
13 feb 2017
158
63
7FA704A7-756F-4852-BF9E-50A76A0B48AE.jpg7954FC64-A53F-4241-BD0B-96659FFA4C64.jpg
Heb je wel eens nagedacht over een airless spuitsysteem? Ik heb zelf een Graco GX FF, gekocht in Engeland vanwege de goedkope pond, voor rond de €700. Ik ben zeker geen geweldige spuiter, maar ik moet zeggen dat de leercurve van dit apparaat niet zo heel hoog is. Ik spuit overigens enkel zijdeglans watergedragen lakken, en horizontaal (ik heb een droogrek gemaakt). Geen spuitcabine met filters ed, maar wel een af te sluiten en verwarmde ruimte. Uiteraard gebruik ik wel goede adembescherming. Voor de ongeveer 10 keer per jaar dat ik hem gebruik, is het een prima systeem: geen gedoe met compressors etc, gewoon je lak erin gooien en spuiten. Het schoonmaken is wel wat meer werk, daarnaast verlies je redelijk wat verf die in de leiding blijft zitten (ongeveer 300-400 ml). Hij is dus vooral geschikt voor grotere klussen, een hele wandkast bijvoorbeeld. Ook een voordeel: je kunt ondersteboven spuiten omdat je niet gebonden bent aan een verfbeker.

De plaatjes zijn van een berken multiplex plaat, driemaal gespoten met Hornbach PU vloerlak. Je kunt een flinke laag opzetten, dus reken op slechts 5-6 m2 per liter lak, minder nog als je veel kleine delen spuit vanwege de overspray!
Succes met de keuze!

Rick
 

hahnwerke

Actieve deelnemer
13 feb 2017
158
63
Nog vergeten te melden: spuiten met een airless systeem is, zelfs met de schoonmaak meegerekend, echt ontzettend veel sneller dan rollen. En leuker om te doen ;)
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey rick
Bedankt voor je reactie
Ik was al bij het merk graco
Aangekomen
Ik zie dat de HORNBACH een in stap model elektrische airless spuit heeft
Voor 250€
Ik heb graco als een mail gestuurd met een aantal vragen
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Ik heb de professioneel variant van deze. De finish pro. Verdun nooit. Gebruik sigma spuitlak. Alleen zijdeglans. Was verbaasd hoe goed het resultaat was. Bij mij is het probleem dat je alles moet afplakken vanwege de over spray. Heb ook nog een Graco 395 voor de grotere latex klussen. Ik gebruik ze niet zoveel maar vind het schoonmaken wel een dingetje. Gebruik je hem dagen achter elkaar dan hoef je hem niet elke keer volledig te reinigen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.