Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 23
    Ow oké dat is teleurstellend

Ik ben ben het eens met chevy.
    Ik ben autospuiter van beroep, en het komt vaak voor dat mensen hun spul langsbrengen on te laten spuiten.

Een paar tips, rol alles een stuk of 4/5 x in de grondverf, tussen de lagen licht schuren,

De kopse kanten zou je in kunnen smeren met verdunde lijm om het zuigen te verminderen.

Daarna alles opmeten, opschrijven, en vragen aan een spuiterij (meerdere) wat de kosten zijn voor het schuren, en het spuiten van de nat in nat en de kleur.

Als je hun de grondverf laat schuren, weet je zeker dat het mooi glad is, en dat je resultaat goed zal zijn.

Omdat ze met 360 kunnen schuren zal het snel gaan, en omdat je meerdere lagen heb gezet gaan ze er niet al te snel doorheen.

als ik het spuit krijg ik het zo glad als een spiegel ik dat wil.

De nat in nat is om alle oneffenheden op te vullen.

Succes nog.

Gr Danny
    Laatst gewijzigd door Danny1984; 18-01-20 om 22:11.

Het lijkt me dat er toch een machine moet bestaan die een acceptabel resultaat oplevert
    Ik ga niet met een hoogglans verf aan de gang

het resultaat hangt grotendeels van de spuiter af.
    volgens mij is het helemaal niet zo moeilijk om het met een pro machine ook te verkloten.

persoonlijk denk ik dat het makkelijker is om te leren strak werk te leveren met een rolletje dan met een verfspuit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leroy Bekijk Berichten
    Het lijkt me dat er toch een machine moet bestaan die een acceptabel resultaat oplevert
    Ik ga niet met een hoogglans verf aan de gang
    Ga er gewoon mee aan de slag, alles vraagt nu éénmaal een zekere oefening eer je het kunstje onder de knie hebt, dat is bij spuiten niet anders.
    Voor de kostprijs van een spuitpistool moet je niet laten.
    Laatst gewijzigd door Athanor; 20-01-20 om 10:07.

7FA704A7-756F-4852-BF9E-50A76A0B48AE.jpg7954FC64-A53F-4241-BD0B-96659FFA4C64.jpg
    Heb je wel eens nagedacht over een airless spuitsysteem? Ik heb zelf een Graco GX FF, gekocht in Engeland vanwege de goedkope pond, voor rond de €700. Ik ben zeker geen geweldige spuiter, maar ik moet zeggen dat de leercurve van dit apparaat niet zo heel hoog is. Ik spuit overigens enkel zijdeglans watergedragen lakken, en horizontaal (ik heb een droogrek gemaakt). Geen spuitcabine met filters ed, maar wel een af te sluiten en verwarmde ruimte. Uiteraard gebruik ik wel goede adembescherming. Voor de ongeveer 10 keer per jaar dat ik hem gebruik, is het een prima systeem: geen gedoe met compressors etc, gewoon je lak erin gooien en spuiten. Het schoonmaken is wel wat meer werk, daarnaast verlies je redelijk wat verf die in de leiding blijft zitten (ongeveer 300-400 ml). Hij is dus vooral geschikt voor grotere klussen, een hele wandkast bijvoorbeeld. Ook een voordeel: je kunt ondersteboven spuiten omdat je niet gebonden bent aan een verfbeker.

De plaatjes zijn van een berken multiplex plaat, driemaal gespoten met Hornbach PU vloerlak. Je kunt een flinke laag opzetten, dus reken op slechts 5-6 m2 per liter lak, minder nog als je veel kleine delen spuit vanwege de overspray!
    Succes met de keuze!

Rick

Nog vergeten te melden: spuiten met een airless systeem is, zelfs met de schoonmaak meegerekend, echt ontzettend veel sneller dan rollen. En leuker om te doen

Hey rick
    Bedankt voor je reactie
    Ik was al bij het merk graco
    Aangekomen
    Ik zie dat de HORNBACH een in stap model elektrische airless spuit heeft
    Voor 250€
    Ik heb graco als een mail gestuurd met een aantal vragen

Hallo Leroy,

Bedoel je deze: https://www.hornbach.nl/shop/GRACO-V...1/artikel.html ? Hierbij zul je de verf moeten verdunnen denk ik. Hoeft geen probleem te zijn, ik heb meerdere kasten gespoten met een vergelijkbare (maar stuk goedkopere en kwalitatief mindere) Wagner. Het is wat vermoeiender spuiten omdat je een zwaar ding vast hebt maar als instapmodel zal het zeker voldoen.

Ik heb de professioneel variant van deze. De finish pro. Verdun nooit. Gebruik sigma spuitlak. Alleen zijdeglans. Was verbaasd hoe goed het resultaat was. Bij mij is het probleem dat je alles moet afplakken vanwege de over spray. Heb ook nog een Graco 395 voor de grotere latex klussen. Ik gebruik ze niet zoveel maar vind het schoonmaken wel een dingetje. Gebruik je hem dagen achter elkaar dan hoef je hem niet elke keer volledig te reinigen.

Forum Rechten