Diamondback Toolbelt Raptor

wimpie

Actieve deelnemer
29 sep 2015
290
110
hallo iedereen,

ik heb wel interesse in een degelijke gereedschapsriem. Een echt leren occidental is helaas verschrikkelijk duur.
De Diamondback zijn al iets prijslijker en lijken me minder zwaar maar 395Euro voor een Raptor blijft toch wel veel geld om na een paar maand gebruik mss toch te besluiten dat dit toch ook niet de oplossing is...

en nu de vraag, mocht er iemand zijn die een Diamondback toolbelt heeft en die niet echt gebruikt, heb ik mss wel interesse om die over te kopen...

of als er mensen zijn die zijn/haar ervaring wil delen met gereedschapsriemen in het algemeen of specifiek over Diamondback of Occidental?

groeten en alvast bedankt voor de info

Wim
 

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
444
594
47
Breda
Ik heb er eentje van de Cranenbroek van een paar tientjes.
Zou niet weten wat er aan verbeterd kan worden.
Brede riem, volledige lederen zakken eraan met geklonken hoek evrbindingen voor extra stevigheid.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.534
254
Op YT genoeg onder de naam Occidental en Diamondback.

Bij de HBM eentje voor €30,=

Tis maar net wat je zoekt.
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Ik heb er een van dewalt. Dat was toendertijd de enige die ik kon vinden met een holster die je ook linkshandig kon gebruiken. Maar als je die holster links hebt, heb je weer geen lekkere plek voor je hamer. Van daar dat ik tegenwoordig meestal een bouwemmer meesleep. Daar kan tenminste alles wat je nodig hebt in.
 

knikkerkoning

Actieve deelnemer
14 jun 2019
198
47
Heerenveen
hallo iedereen,

ik heb wel interesse in een degelijke gereedschapsriem. Een echt leren occidental is helaas verschrikkelijk duur.
De Diamondback zijn al iets prijslijker en lijken me minder zwaar maar 395Euro voor een Raptor blijft toch wel veel geld om na een paar maand gebruik mss toch te besluiten dat dit toch ook niet de oplossing is...

en nu de vraag, mocht er iemand zijn die een Diamondback toolbelt heeft en die niet echt gebruikt, heb ik mss wel interesse om die over te kopen...

of als er mensen zijn die zijn/haar ervaring wil delen met gereedschapsriemen in het algemeen of specifiek over Diamondback of Occidental?

groeten en alvast bedankt voor de info

Wim

Diamondback zwaar overpriced spul, de toolbelt die hier gebruikt wordt is van origine defensie uitrusting (diamondback levert ook spul voor de Nederlandse eenheden). Moet wel nageven het spul van Diamondback is nagenoeg niet te slopen, het is dus maar net wat het jezelf waard is. Mocht je echt intresse hebben in zon riem zijn er wel goedkopere alternatieven. Laat maar weten of je hier oren naar hebt, ik wil je er wel even mee helpe en misschien heb ik er hier nog wel 1 op zolder liggen.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Voor het klussen thuis heb ik twee gereedschapsriemen aangeschaft. Ik was het vele bukken en opstaan of laddertje op, laddertje af wel zat. Mijn knieen hebben het zwaar gehad.

De tasjes die aan de riemen hangen zijn de Snikki tassen van Fristads, gemaakt uit volleer met stevige kunststof lussen die om de riem gaan. Ze zijn, zeker in verhouding met de bovengenoemde riemen betaalbaar, wat in mijn geval sowieso wel prettig is aangezien ik ze niet dagelijks professioneel gebruik, maar incidenteel thuis. Omdat ik veel zelf doe rechtvaardig ik mij om met regelmaat goede gereedschappen en aanverwanten te kopen, en daar is deze set riemen een voorbeeld van. Vind mijn vrouw ook prima overigens!

Vorig jaar heb ik veel elektrawerk gedaan en daarbij onderstaande riem met gereedschap gebruikt:

Gereedschapgordel elektra.jpg

Het bevat alle basisgereedschappen die bij het aansluiten van WCD's, lampen en kabels worden gebruikt. Ik heb de tas van de kerstvrouw gekregen (2018) en deze reeds vele malen gebruikt. Ik kan niet anders zeggen dan dat de kwaliteit, maar ook de indeling van deze tas specifiek voor elektrawerk zeer goed bevalt. De riem was eerst een oude schuifriem, maar die schoot nog wel eens los, niet handig. Deze riem zag ik bij de Hornbach liggen voor €8,35, wat een absoluut koopje is: https://www.hornbach.nl/shop/Werkriem-leer-135x5-cm/7395249/artikel.html

De tweede riem met tassen heb ik van de zomer aangeschaft om de dakgoten van het huis te renoveren. Ik zag de bui al hangen (hehe), en zag mijzelf al honderd keer de steiger op en af klauteren. Ik heb daar zeer veel plezier van gehad:

Gereedschapgordel timmeren.jpg

Je ziet links de spijkertas met een groot en een klein vak, en nog een leren lus voor bijvoorbeeld een klein breekijzer. Hij is niet super groot, maar dat had ik ook niet nodig. Daarnaast de hamerlus, deze is volledig van hard kunststof. Alhoewel de hamer hier redelijk stevig in hangt, gaat het eruit trekken slecht. Ik gebruik een Stanlay Fatmax Next gen met rubber greep, en die trekt de lus om, waardoor je de hamer vastklemt. Hier komt iets anders voor, denk dat ik een stukje PVC pijp ga gebruiken, dan bengelt die niet zo.

Daarnaast hangt een machinelus. daar kun je een RVS haak aan bijvoorbeeld een accuboor in steken. Nou hangt zo'n machine wel te bengelen en ik zou daar altijd een veiligheidskoord aan zetten, maar ik heb die machinelus gebruikt voor mijn rolmaat.
Met de clip schuif je hem er zo op. Hij zat eerst aan de voorkant, maar met bukken schoot de rolmaat er dan uit. Deze kun je echter makkelijk loshalen van de riem, dus ik verplaats hem nog wel eens.

Als laatste de gereedschapstas. Iets eenvoudige als de elektratas, maar wel handig voor een mes, zaklamp, potlood, klein breekijzer en wat je er zelf nog meer aan wil hangen. Er zit hier ook nog een hamerlus aan, maar ik vind dat die daar teveel bengelt en aan de zijkant vind ik een hamer niks, dan loop je de ene na de andere beschadiging aan deurkozijnen en meubels waar je langs loopt. Een hamer is ook makkelijker van je rug te grabbelen dan allerlei kleine dingen in een tas, dat zit aan de zijkant dan weer een stuk fijner.

De riem bij deze is een Bahco riem, wel dikker als de Hornbach riem, maar ook (veel) prijziger, dus die zou ik niet weer kopen.

Voor dagelijks gebruik wil je misschien een gepolsterde riem, dat is persoonlijk. Die hebben ze bij Fristads ook, kijk hier maar eens: https://www.fristads.com/nl-nl/snikki-gereedschapsriemen

Deze twee setjes werken voor mij prima, en ik stop ze voor de klus vol met wat ik denk nodig te hebben, en haal ze daarna weer leeg.
Er zijn ongetwijfeld nog goedkopere oplossingen, want een budgetproduct is dit zeker niet, maar na 1 goedkope prul die niet beviel ben ik gelijk voor wat goeds gegaan.

Veel succes met je keuze!
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.