Koelkast deur recht maken

KMook

Nieuw lid
24 dec 2018
21
11
Oudwoude
Dag allemaal,

Zoals zovelen een "gluurder" op dit forum, het wordt dus toch maar eens tijd om wat te posten.

Mijn bonusdochter en haar vriend hebben een woning gekocht en hebben daar een 2e hands keuken voor op de kop getikt. Echter zoals wel vaker gebeurd met keukenkast deurtjes willen deze nog wel eens krom trekken. Vaak bij een inbouw koelvriescombi.
Wat het geval hier erger maakt is dat het mdf deuren betreft met aan de achterzijde een melamine en de voorzijde is de toplaag 5mm ingefreesd.
2.jpg

1.jpg

Aan de achterzijde heb ik een raster ingezaagd (deze komt niet in het zicht aangezien de koelkast- en vrieskastdeur hier voor vallen) om de spanning er uit te halen. Deze sneden hebben dezelfde diepte als de infrezing aan de voorzijde.

Vervolgens met een lattenwerkje de deuren onder spanning gezet met er onder een aantal balkjes en vulblokjes.
4.jpg3.jpg5.jpg

Dit zo eerst maar even een paar dagen laten, de deurtjes zijn nu licht gebogen in overgestelde richting. Maar niet te veel, mochten ze nog meer spanning nodig hebben dan kan dit later nog een keer.

Mochten de deurtjes er weer vlak uit komen dan ben ik van plan om de zaagsneden weer op te vullen met thermisch behandeld Ayous (Abachi). Dit omdat ik hiervan weet dat het geen spanning bevat en weinig zal uitzetten/krimpen.


Mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik het graag. Ik zal jullie op de hoogte houden hoe dit afloopt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.