Een DIY bestekbak voor m´n keukenlade

ProjectsandThings

Actieve deelnemer
20 nov 2019
72
71
37
mechelen
www.youtube.com
Toen m´n keuken geïnstalleerd werd had ik er niet aan gedacht om bestekbakken bij te bestellen.
Mijn eerste poging om de rommelige lades te sorteren was het vermoorden van een audio IKEA bestekbak, maar dat gaf niet echt een topresultaat
optie 2: er zelf eentje op maat maken van wat stukjes hou.

Hopelijk inspireert het iemand om ook zo´n projectje te tackelen.
mvg,
Yv.
 
Laatst bewerkt:

WR1944

Oud hout
Eén van m'n eerste klusjes in Amerika in 2009 was het maken van nieuwe laden in het keukenblok. De originele fronten waren verdwenen en ook de toen voor mij nieuwe ladegeleider midden onder de lade was niet helemaal postfris. Dus het oude er uit, met pocket holes twee strippen aan weerskanten van de ladeopening gemaakt en begonnen aan nieuwe laden. Dat ging met 12 mm multiplex. Ook werd er een verdeling in de lade gemaakt alsmede een apart front. Twee Euro-style ladegeleiders maakte het geheel compleet dat ruim 10 jaar na dato nog steeds perfect functioneert.

PC110034q.jpg

Er zouden nog vele klussen volgen. ;) Het jaar daarna ben ik getrouwd en werd ik de permanente klusser van dienst.
 

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Leuk om te zien en leuk om zelf te doen.

Ook ik heb er zelf eentje gemaakt. Moet eigenlijk in de onderkant van de lade ook nog wat moois maken, staan nu nog twee kunstof bestekbakken in.
Als je elk jaar iets bijmaakt in de keuken, in plaats van alles in 1 keer, ben je er niet zo snel op uitgekeken...:)

364CF556-E3E9-49C8-BC96-83050A7E938D.jpg

30984ADE-2A1E-43B4-BD41-CB3B1A9460A6.jpg
 

ProjectsandThings

Actieve deelnemer
20 nov 2019
72
71
37
mechelen
www.youtube.com
hehe, permanente klusser van dienst, dat gevoel ken ik ;)
Die lade ziet er stevig genoeg uit om er spontaan uit te halen in geval van nood, 2 mensen met neer te slaan en terug te plaatsen alsof er niets gebeurd was :)
Hoe bent u, als ik vragen mag. in Amerika (permanent) beland?
 

ProjectsandThings

Actieve deelnemer
20 nov 2019
72
71
37
mechelen
www.youtube.com
Daar geef ik je nu eens 100% gelijk in Avos, ik probeer ook continu kleine dingetjes aan te passen en toe te voegen in m´n huis en zien hoe die aanvoelen,
In plaats van extreme veranderen te doen in 1 keer.
 

WR1944

Oud hout
...... Hoe bent u, als ik vragen mag. in Amerika (permanent) beland?

Hoe ik in Amerika beland ben is een vrij lang verhaal en zou de moeite waard zijn om te verfilmen. Dus de verkorte versie is hier vermeld, mede omdat het weinig met houtbewerken heeft te maken. Ik ben getrouwd met een Amerikaanse die ik in feite al sinds 1963 ken. Via het Internet hebben we elkaar na jaren weer gevonden en na wat bezoeken over en weer zijn we getrouwd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.