Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

Figuurzaagmachine voor max. € 200,- ?

Hallo,
    Mijn naam is JanMaarten en dit is mijn eerste post op dit leuke forum. Sinds kort ben ik met pensioen en nu krijg ik eindelijk wat meer "hobby-tijd".
    Een van de dingen die ik wil gaan doen is een figuurzaagmachine kopen. Houtbewerken op een klein oppervlak : ik heb er zin in ! . Voor mijn jonge kleinkinderen wat toffe dingen maken lijkt me, naast andere dingen, prachtig !
    Nu weet ik dat Hegner het beste merk is voor dit werk maar helaas heb ik nog meer dingen te doen en is mijn budget voor de figuurzaagmachine maximaal €200,-
    Op "Marktplaats" kijk ik al even rond maar het is voor mij moeilijk om te beoordelen of ik geen "kat in de zak" koop met een gebruikte machine.
    Nieuw dan maar ? Wat is de beste keus voor mijn budget ? Is de "Scheppach SD1600V" een goede keus ?
    Heel graag een reactie.

Ik heb een hegner op marktplaats gekocht. Er kan niet zo veel kapot aan zo'n ding en onderdelen zijn goed verkrijgbaar. Als de motor loopt en de prijs is redelijk kan je hem wel kopen. Die blaasbalgjes zijnwel vaak verteerd, maar die zijn nieuw leverbaar.

Bedankt voor de snelle reactie ! Een Hegner kun je wellicht wel 2e hands kopen ,maar die zie ik dat merk nergens voor maximaal € 200,- .

Tot 200 euro zijn er zo te zien legio merken.
    Heb even op amazon rond zitten kijken en dan hoop ik dat je de nieuwe versie van de 1600 krijgt, of koopt. Het schijnt bij het oude model een uitdaging te zijn om de zaagjes in te spannen.
    Ik zou zelf iets meer uitgeven zoals voor onderstaand maar het is wel weer 30 euro extra. Vario decoupeerzaag SS16V - 5 jaar garantie

Je moet gewoon marktplaats in de gaten houden. Mijn polycut was 17,50 euro. Ik ben nu niet meer op zoek, maar ik zie regelmatig koopjes langs komen. Maar er zijn meer mensen die marktplaats in de gaten houden, dus zie je iets interresants, moet je al op weg naar je auto zijn , bij wijze van spreken.

Bedankt ! Ik zal eens kijken naar de Vario decoupeerzaag SS16V. Is "Vario" de merknaam ? Passen in deze decoupeerzaag ook figuurzaagjes ?

Je zegt dat het inspannen van de zaagjes bij de "Scheppach SD1600V" een uitdaging is. Ik heb daar nog niets over gelezen. Wat is het probleem dan ?
    Ze zeggen zelf: "
    Zaagbladen zijn zeer eenvoudig te verwisselen"

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanMaarten Bekijk Berichten
    Bedankt ! Ik zal eens kijken naar de Vario decoupeerzaag SS16V. Is "Vario" de merknaam ? Passen in deze decoupeerzaag ook figuurzaagjes ?

Je zegt dat het inspannen van de zaagjes bij de "Scheppach SD1600V" een uitdaging is. Ik heb daar nog niets over gelezen. Wat is het probleem dan ?
    Ze zeggen zelf: "
    Zaagbladen zijn zeer eenvoudig te verwisselen"
    je moet met de vinger het blokje waar je het zaagje in klemt tegen houden anders draai je hem weg.
    alleen dat gat in het frame is zo klein, heb het zelf groter gemaakt, nu is het wisselen een stuk beter te doen.

Bedankt voor je reactie "Mans"! Ik begrijp uit jouw reactie dat je met een Scheppach figuurzaagmachine werkt. Mag ik vragen welk type jij hebt en hoe die "bevalt"?

ik heb de Scheppach SD1600V
    en hij bevalt goed, heb verder geen vergelijkings materiaal, kan dus niet zeggen welke andere het beter zou doen.

OK bedankt. Dat geeft mij toch wat vertrouwen.

Forum Rechten