Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 15 van de 15
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Hoi BRT,

Hartelijk bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik ben absoluut niet thuis in elektra, dus duidelijk is het niet. Maar dat ligt volledig aan mij. De machine heb ik voordat ik hem kocht uitgebreid getest, dus dat was toe in orde. Ik vandaag proberen de motoren in ster te zetten en alles na te lopen en dan inderdaad de vingers gekruist...

met de multimeter kan ik een heel klein beetje overweg, met behulp van internet. Evt. kan ik mijn broer nog inschakelen, die is vroeger elektricien geweest. Maar dat is ook al jaren geleden..

Inderdaad een hele toffe machine, de Lurem CB 310 SL. Als alles naar behoren werkt komt mijn Lurem Former 260s te koop...
    Vriendelijke groeten,

Corné

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Zojuist de zaagmoter in ster gezet en het werkt!! Blij !! Draait nog wel andersom maar dat is simpel op te lossen.

9F2A33EB-8F4F-4156-A391-1F57832071DC.jpg
    Vriendelijke groeten,

Corné

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CSK Bekijk Berichten
    Zojuist de zaagmoter in ster gezet en het werkt!! Blij !! Draait nog wel andersom maar dat is simpel op te lossen.

9F2A33EB-8F4F-4156-A391-1F57832071DC.jpg
    2 fasen van plaats wisselen en het is opgelost....
    Meet voor alle zekerheid de spanning even na die de transfo levert. Zou 115 volt of iets daar in de buurt moeten zijn. Gewoon de multimeter op stand voor meten wisselspanning zetten en de meetpennen op de schoefjes van de aansluitingen van de blauwe en witte draad duwen. (Heb zelf een machine gehad die omgezet was door de firma waar de machine gekocht was nota bene.... waar ze enkel vergeten waren spanningen van stuurcircuit aan te passen. Machine werkte prima. Na half jaar opeens 2 contactorspoelen stuk.... Hadden contactoren met stuurspanning 230 op 400 gezet... Wisten natuurlijk van niets.... ).

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Op het uitgaande draadje op de witte trafo staat 115V.

staat de multimeter zo goed?

DF9AA213-D040-468D-8B29-8A92A216284D.jpg
    Vriendelijke groeten,

Corné

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Hij geeft 117,5V aan, prima dus.

hartelijk bedankt!!
    Vriendelijke groeten,

Corné

Forum Rechten