Contimac ch16n

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.955
797
Omgeving Leiden
0013737.jpg
Hallo,
Op internet zie ik steeds de bovenstaande foto vna de contimac ch16n.
Heeft iemand een foto van de andere kant?
Ik vraag me nl af hoe bij dit model de riemen op spanning worden gezet: met een hefboom, of gewoon door de motor naar achter te duwen en dan vast te zetten met een borgschroef zoals bij de kleinere modellen gebruikelijk is.
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.955
797
Omgeving Leiden
Ik heb er jaren geleden eentje gehad en daarbij moest ik gewoon de motor naar achteren duwen en vastzetten met een vleugelboutje.
https://www.contimac.be/nl/ch-16-n-
onderaan de pagina staat een handleiding.

Dankjewel.
Grappig dat in de handleiding twee plaatjes staan. 1 waarbij je de motor gewoon naar achter duwt en de andere met een hendel.
Blijkbaar zijn of waren er twee uitvoeringen
 

't Wolt

Actieve deelnemer
2 dec 2018
269
13
Amersfoort
www.twolt.nl
Ik heb er twee staan, thuis de n-versie en op de werkplaats de iets oudere versie zonder n. Maakt geen verschil in gebruik, is mijn ervaring. Ik vind het prima machines, al heb ik zoals velen wel last van poelie-luiheid (alles op één snelheid doen omdat het verwisselen van de poelies gewoon gedoe is). Ja inderdaad, motor naar achteren duwen. Ik zet er soms zelfs een oude beitel tussen als hefboom om een beetje kracht te kunnen zetten, als de snaar wat dreigt te gaan slippen bij een iets te botte boor. Als je in de buurt woont, da's Amersfoort of Utrecht, kom het ding gerust een keer bekijken.
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.955
797
Omgeving Leiden
Ik heb er twee staan, thuis de n-versie en op de werkplaats de iets oudere versie zonder n. Maakt geen verschil in gebruik, is mijn ervaring. Ik vind het prima machines, al heb ik zoals velen wel last van poelie-luiheid (alles op één snelheid doen omdat het verwisselen van de poelies gewoon gedoe is). Ja inderdaad, motor naar achteren duwen. Ik zet er soms zelfs een oude beitel tussen als hefboom om een beetje kracht te kunnen zetten, als de snaar wat dreigt te gaan slippen bij een iets te botte boor. Als je in de buurt woont, da's Amersfoort of Utrecht, kom het ding gerust een keer bekijken.

Ha 't Wolt,
Dankjewel voor je aanbod. Ik woon in de buurt van Leiden, zodat Amersfoort toch wel even rijden is.
Die poelie- luiheid is me ook bekend, het mooist is een kolomboor met variabele snelheid.
Dan kom je al snel uit op de pdb40 of een (veel te) grote scheppach vario.
Lastig, lastig
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
220
26
Twente
Krachtstroom variant nemen en dan een VFD erachter knuppen.
Die heb je al van de chinees voor minder dan 100 euro.
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Of natuurlijk die poelies eraf halen, 's nachts de nexus naafversnelling van je vrouw haar fiets slopen en die gebruiken, dan heb je 7 versnellingen :cool:
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Krachtstroom variant nemen en dan een VFD erachter knuppen.
Die heb je al van de chinees voor minder dan 100 euro.

Ik zou maar voorzichtig zijn met goedkoop chinees spul en vermogen. Die kleine ladertjes voor je telefoon kunnen al brand veroorzaken.
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
220
26
Twente
Ik zou maar voorzichtig zijn met goedkoop chinees spul en vermogen. Die kleine ladertjes voor je telefoon kunnen al brand veroorzaken.
Deze Huangyang VFD's worden veel gebruikt en zijn gewoon prima. Ok, als de rook eruit is, dan is ie kapot :rolleyes:
Maar ik zou een goede schakelaar voor de VFD voorzien, schakel je de boel gewoon uit als het niet in gebruik is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.