China Tools Episode 5

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Hoi allemaal,

Ik ben tijdens oud en nieuw 2 weekjes weg geweest met mijn familie. Ik heb een onwijs leuke vakantie gehad, maar met name gedurende mijn vakantie explodeerde de bezoekers op mijn kanaal.
Niet normaal. Dus mijn laatste bericht op dit forum (ik denk 3.5 week geleden) ging nog over 1000 abonees en nu zit ik in 3 weken ineens op bijna 10.000 abonees. Ongelooflijk.

Maar goed, we zijn er weer en ook een nieuwe China Tools serie is klaar. Ik hoop dat jullie hem (weer) leuk vinden.


Met vriendelijke groet,

Dennis
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Een mooi voorbeeld van hoe alles wat goedkoop is tegenwoordig enorm populair is. Mooi dat je er je graantje van kan meepikken op deze manier :cool:
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Een mooi voorbeeld van hoe alles wat goedkoop is tegenwoordig enorm populair is. Mooi dat je er je graantje van kan meepikken op deze manier :cool:

Tja, dat heeft me wel verrast, want het grootste gedeelte van dit succes komt door de China Tool Serie. Toch blijf ik de "echte" merken wel mooi vinden. Maar voor het spul wat je niet vaak gebruikt, maar wel onwijs handig is om te hebben vind ik het ook best wel een uitkomst.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Hallo Dennis, fijn om dit vervolg te zien.
ik zag in een filmpje van Mirock dat hij de kegelvormige gaatjes had gemaakt omdat dan de punt van de potlood niet zo gauw afbreekt.
Of het bij zijn artikelen ook dubbele lijnen geeft weet ik niet.
Die hoeken vastzetten met schroeven vind ik een goed idee,
ik zal eens kijken of die van mij ook gaatjes hebben, zo niet dan komen ze er nu wel in.;)

Mvg, :).
 
Laatst bewerkt:

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Hallo Dennis, fijn om dit vervolg te zien.
ik zag in een filmpje van Mirock dat hij de kegelvormige gaatjes had gemaakt omdat dan de punt van de potlood niet zo gauw afbreekt.
Of het bij zijn artikelen ook dubbele lijnen geeft weet ik niet.
Die hoeken vastzetten met schroeven vind ik een goed idee,
ik zal eens kijken of die van mij ook gaatjes hebben, zo niet dan komen ze er nu wel in.;)

Mvg, :).

Nee, Mirock heeft dat goed gedaan. De kegelvormige gaatjes moeten tot onder doorlopen. Daar gaat het in mijn optiek bij de Angle Ruler uit de review mis.
 

nederhout

Actieve deelnemer
15 okt 2017
188
43
Als altijd: leuk en informatief.

Het enige waar ik bang voor ben, en dat heeft niets met jou te maken, is dat wanneer banggood (of welke site / leverancier dan ook) jou producten toestuurt ze mogelijk specifiek een versie sturen waarvan ze weten dat het perfect is. (Bijvoorbeeld: haaks)
'Chinese' producten zijn vaak goedkoop omdat een lagere quality control-drempel er voor zorgt dat ze veel minder kosten hebben in het checken en het weggooien van producten.
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Als altijd: leuk en informatief.

Het enige waar ik bang voor ben, en dat heeft niets met jou te maken, is dat wanneer banggood (of welke site / leverancier dan ook) jou producten toestuurt ze mogelijk specifiek een versie sturen waarvan ze weten dat het perfect is. (Bijvoorbeeld: haaks)
'Chinese' producten zijn vaak goedkoop omdat een lagere quality control-drempel er voor zorgt dat ze veel minder kosten hebben in het checken en het weggooien van producten.

Dat is ze bij de Angle ruler niet gelukt:rolleyes:. Maar ik snap je opmerking. Ik denk dat het met de steeds modernere machines dit steeds minder een issue is. Met een gemiddelde CNC voor "hobby" gebruik ben je al heel nauwkeurig. Laat staan voor moderne industrieele machines. Wat niet wil zeggen dat ze op dat vlak vast iets "makkelijker" zijn.
Vergis je niet dat vooral deze Chinese producten ook een heel andere distributie kolom hebben. Het is van fabriek naar consument. Dit gaat dan via een platform als Banggood, Amazon en dat is het.
Met een traditioneel distributienetwerk heb je importeurs, dealers, het opbouwen van een merk en over het algemeen duurdere transportkosten.
Dus het is niet zo dat het "oer"product per definitie een heel stuk goedkoper is. Het is met name de hele korte lijn die het product aflegt dat het zo goedkoop maakt.

Het is wel zo dat een echt Merk ook Merk waarde heeft en deze niet in de waagschaal wil leggen. Hierdoor zullen ze andere keuzes maken als het gaat om kwaliteit van componenten. Maar goed, bij de meeste producten die ik toto nu toe getest heb is dat allemaal niet zo spannend.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.