Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: tapboren

tapboren

Ik heb bij Lidl een setje tapboren gekocht.
    Echter ik dacht dat je er duvels uit hout mee kon horen maar dat blijkt niet het geval te zijn.
    Dus mijn vraag is waar voor worden tapboren(parelwitte plug and dowel cutter bits) gebruikt.
    Dank Simon

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Is het zoiets ?
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=YTmBLQm80M4">

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Ik heb bij Lidl een setje tapboren gekocht.
    Echter ik dacht dat je er duvels uit hout mee kon horen maar dat blijkt niet het geval te zijn.
    Dus mijn vraag is waar voor worden tapboren(parelwitte plug and dowel cutter bits) gebruikt.
    Dank Simon
    Geen idee wat tapboren zijn, maar ik denk dat je proppenboren bedoelt.
    Die zijn bedoelt om houten proppen te maken om b.v. schroeven af te dekken.

+1 proppenboor.

Ze bedoelen de proppenboren, want dat is de enige vierdelige set uit de aanbieding
    zelf had ik bij een tapboor gedacht aan een metaalboor die verderop richting schacht schroefdraad kan tappen in 1 gang door na het boren
    Laatst gewijzigd door Wim1965; 13-01-20 om 18:20.

Allen bedankt voor de informatie nu weet ik wat ik er mee kan doen. Ga het zeker proberen .

Simon

Ik heb ze gisteren gehaald. De proppenboren welteverstaan, maar op de achterkant van de verpakking staat bij de Nederlandse vertaling "tapboren". Misschien dat daar de verwarring vandaan komt? Een ongelukkige vertaling denk ik.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Allen bedankt voor de informatie nu weet ik wat ik er mee kan doen. Ga het zeker proberen .

Simon
    Maar ik vraag me nog altijd af wat je dacht dat je ermee kon doen...
    Kris

Beste Kris
    ik dacht ,zoals de beschrijving al aangaf zuivere gaten te boren zodat ik daarna met een draadtap er schroefdraad mee in te tappen.,maar proppen maken om gaten in het hout te dichten is ook prima.
    Simon

Forum Rechten