Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Zwaluwstaarten hakken, video

Voor de grap heb ik een paar videos gemaakt hoe ik te keer ga op het jatoba om een paar keukenlades te maken. Ik heb ze op mijn blog gezet, de link is hier:

http://seekelot.blogspot.com/2011/03/videos.html

Commentaar is welkom :twisted: (mag gewoon hier hoor).

Re: Zwaluwstaarten hakken, video

Hallo Seek

Op het forum zijn we best wel van de foto's maar dit is weer een stap(je) vooruit. Ik heb met veel plezier je blog bekeken. Vind de video's heel leuk,. Dit verdient volgers

Hartelijke groet Hugo

Interessant, ik voeg je even toe op Youtube.

Hij staat al op youtube. Ik heb ze alleen niet publiek gemaakt. Geen idee waarom niet eigenlijk.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Eindelijk hebben we een nederlandse Rob Cosman Ik vond de filmpjes erg leuk om naar te kijken en zeker informatief. Nu weet je gelijk waarom heren zoals Cosman geen jatoba gebruiken in hun filmpjes

Ik hoop dat je filmpjes blijft maken. Een mini docu over het slijpen lijkt me ook erg leuk.

Zijn mooie staartjes hoor!

Misschien een gekke vraag, maar moet jouw werkbank niet een cm of 15-20 omhoog? Ik krijg plaatsvervangend lage rugpijn als ik je zie staan zagen! Bijkomen voordeel is dat je je plank wat lager in kan klemmen zodat hij niet zo trilt tijdens het zagen.

Arthur

heel leuk om te zien hoe jij je staarten maakt.
    En bijzonder mooi resultaat

Ik heb wel zorgvuldig de beste gelukte uitgezocht om te fotograferen. Laten we zeggen, het is een groot oefenproject en de vooruitgang is goed te zien.

De werkbank is voor dit werk inderdaad te laag. Om te schaven is hij ideaal. Chris Schwarz is de laatste tijd bezig geweest met een soort extra reuzenbankschroef die je op je gewone werkbank zet en waardoor je werk dichterbij komt. De zogenaamde Moxon vice. Zoiets wil ik nog wel eens gaan maken.

Die Moxon vise, daar heb ik ook al een paar meter eiken voor klaarstaan ja. Hmm... misschien is vandaag wel een goed moment om het ding eindelijk eens te gaan maken! Eens kijken hoe koud het is in de werkplaats :-)

Arthur

Hoe zou jij dan de schroefdraad maken?

Forum Rechten