Zware vandiktebank transporteren

dan

Nieuw lid
12 apr 2018
16
0
Ik ben op zoek naar een oplossing voor het zware (150-200kg) vandiktebank te tranporteren met enkel een persoon en bestelwagen zonder lift ( bij voorbeeld mercedes viano/vito of peugeot partner). Ik zoek voor een mobiele,niet duur ( kan tweedehands zijn) manuele ding als liftwagen of pompwagen, wat zijn jouw ervaringen in het zware toestellen transpoort?
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Als het 150-200 kilo weegt, dan is het met een paar man te doen.
Anders een schaarpalletwagen of een motortakel.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.916
2.535
Demonteren tot delen die je alleen kan handelen. Anders een meubelbak met lift huren.
 
Laatst bewerkt:

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Eerste advies zou zijn: laten doen. Maar het kan wel. Tot voor kort hadden wij een Opel vivaro, waarmee dit soort zaken goed getransporteerd kunnen worden. Onlangs hadde wij daar een brandkast mee opgehaald. Er in zetten hadden we handjes genoeg. Maar om em er weer uit te halen met z’n tweeen hebben we een schaarwagen aangeschaft (bij HBM ;-) ) waarmee we die kast uit de wagen en in het achterhuis konden schuiven...
 

't Wolt

Actieve deelnemer
2 dec 2018
269
13
Amersfoort
www.twolt.nl
Tafel demonteren, rest van de machine met wat hulp van een buurman of ander hulpje gewoon oppakken en in de bus tillen. Gaat dat niet, dan een palet eronder en een paletwagen huren die hoog genoeg komt om de machine in je bus te kunnen schuiven, en die zelf ook in je bus past :)
 

AGBUNK

Actieve deelnemer
12 jan 2020
51
1
Zuid-Holland-Zuid
Ik zal idd een motortakel huren of kopen. Makkelijke daarvan is dat er wielen onderzitten en je dus wendbaar bent. Pak je vlekkeloos 2T mee als het moet. En dat icm een busje die dat gewicht hebben mag.
 

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
203
70
Groningen
www.kiwood.nl
Controleer even of het gewicht van die hoogheffende palletwagen niet ook al te hoog is om in de bus te krijgen, die wegen er ook aardig in (gauw 100kg).
Heb zelf ook een hoge palletkar (zwaar model, iets van 150kg eigen gewicht), die gebruik ik wel eens voor zwaar spul, maar heb er wel een rijplank bij nodig om die op de aanhanger te krijgen.
 

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
Ik lees zwaar , dan denk ik toch al snel aan 1000 Kg en meer.
Maar voor zo,n licht ding motortakel. , Die dingen zijn inklapbaar dus mik je zo achter in de bus .
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.916
2.535
Die motortakel huren kost bijna het zelfde als een bus met laadklep huren. Tenzij het ding 500 km verder op staat
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.916
2.535
Een bus huren kost 125 euro 500 km vrij. 60 euro voor een dag 100 km vrij. Met een motortakel een machine in een bus zetten gaat je niet lukken. De bus is niet hoog genoeg om de complete machine er met een motortakel in te zetten. Een machine rol je gemakkelijk op een paar stukken steigerpijp.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Een bus met laadklep zal ongetwijfeld handiger zijn. Maar reken ook nog maar eens 20 cent per kilometer aan diesel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.