Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 35
    Dennis, ik heb nog een metabo onderstel over, je snapt waarschijnlijk al wat ik hiermee ga doen. Copy, paste.

Mooi gedaan!

Heb je overwogen om de onderkant dicht te maken zodat je een ‘torsion box’ krijgt?

Slimme oplossing voor je zaagstrips! Die ga ik van je overnemen. (Ik doe het nu door een vervangbare houten strip op standaard schraagjes te schroeven. Maar mis dan vooral stabiliteit.)

Groet,
    Arjaan

Voor goedkope bench dogs heb ik ook nog een oplossing. Ik heb een doos inbusbouten M20x100 besteld, dit zijn borstbouten, dus met onvolledige draad. Het draadgedeelte heb ik er af geslepen, het borst gedeelte past strak in de 20 mm gaten van mijn werkbank.IMG_7809.jpg
    Het voordeel van de inbus bouten is dat ze een ronde kop hebben, dus in tegenstelling tot zeskantbouten is je aanslag altijd goed.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knikkerkoning Bekijk Berichten
    In je laatste bericht zie ik ze wel
    waarschijnlijk lees je het forum op smartphone? In de eerste post zie ik ook een paperclip met de tekst "bijgevoegde afbeeldingen". Als je die wilt zien moet je naar onder scrollen en klikken op "Full Site". Nu zie je het forum zoals op een normale computer en zouden de fotos zichtbaar moeten zijn.

wil je terug de mobiele versie van de site dan scroll je terug naar onder en klik je op de dropdownbox met "woordworking.nl" en selecteer je "Default Mobile Style"

on topic, ik vind dit een heel interessante mobiele werkbank. Ook eens over denken om dit in de toekomst te maken.

Briljant idee. Ik heb zelf zo`n Dewalt onderstel waar ik niet echt goed een bestemming voor had, dit is echt een goed idee. Mooi ook die bench dogs.

Hey Arjaan,

thx voor het compliment. Ik heb het inderdaad overwogen omdat je dan ook een mooie oplossing hebt voor je gereedschap en je geleiders, echter dan zou mijn werkblad nog hoger worden omdat de steunen dan onder het onderkant moeten worden gemonteerd. Het werkblad heeft nu voor mij een goeie hoogte. Ik heb nu het plan om aan de twee korte zijde twee afneembare bakken te maken waar ik wat gereedschap kwijt kan. De voorbereiding heb ik reeds aangebracht op mijn werkbank. Het plan is om de bakken ook aan de nog te realiseren French wall te kunnen bevestigen. Ook heb ik een andere oplossing bedacht voor mijn geleiders. Op de foto heb ik een plank gebruik om een indruk te geven hoe het eruit ziet met de geleider (geleiders uitgeleend 20200112_130315.jpg(zie bijgevoegde foto's).

20200111_165304.jpg20200112_130227.jpg20200112_130522.jpg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klaask Bekijk Berichten
    Voor goedkope bench dogs heb ik ook nog een oplossing. Ik heb een doos inbusbouten M20x100 besteld, dit zijn borstbouten, dus met onvolledige draad. Het draadgedeelte heb ik er af geslepen, het borst gedeelte past strak in de 20 mm gaten van mijn werkbank.IMG_7809.jpg
    Het voordeel van de inbus bouten is dat ze een ronde kop hebben, dus in tegenstelling tot zeskantbouten is je aanslag altijd goed.
    Die is geniaal. De RVS varianten zijn tussen de 4 en 6 euro per stuk. Dat scheelt nogal!

MFT’s zijn handig, zelf al even over nagedacht om er straks na verbouwing ook een te gaan maken.
    maar hoe krijg je die gaten in de tafel er zo secuur mogelijk in?

ziet er allemaal top uit mannen!

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy Wennekes Bekijk Berichten
    MFT’s zijn handig, zelf al even over nagedacht om er straks na verbouwing ook een te gaan maken.
    maar hoe krijg je die gaten in de tafel er zo secuur mogelijk in?
    ziet er allemaal top uit mannen!
    Ja, dat is niet makkelijk maar...….. als je een beetje rondleest op dit forum valt het misschien wel mee.
    Begin eens met de eerste post op dit forum (op dit moment bovenaan) "Gaatjes sjabloon gebaseerd op Festool MFT".
    Veel leesplezier, mvg, .
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Hey Eddy,

In deze Post heb ik een foto geplaatst met daarop de mal die ik gebruikt heb. Ik weet niet of ik de site mag noemen maar deze is '247' te benaderen.
    Gewoon MFT mal intikken op google of de andere goeie ideeën op dit form bekijken.

Forum Rechten