Een (mobiele) werkbank bouwen

tfro71

Nieuw lid
4 jan 2015
9
0
Ik ben wel benieuwd naar wat je van de stabiliteit van dat dewalt onderstel vindt. Ik heb zelf een paar keer die onderstellen geprobeerd in de winkel maar vond ze nog wat wankel. Maar dat kan prima aan de winkelopstelling liggen.
 

Dennis01

Nieuw lid
3 mrt 2019
14
0
Ik heb de onderstellen van DeWalt al een aantal jaren en ben daar dik tevreden mee, zeker voor wat de combinatie materiaal en gewicht betreft. Het enige min punt is dat er geen stel mogelijkheid is voor de poten waardoor het op een ongelijke ondergrond soms zoeken is naar een stabiel plekje, maar in de regel lukt het prima.
 

Dennis01

Nieuw lid
3 mrt 2019
14
0
Hallo,

in mijn eerdere post gaf ik aan dat ik mijn werkbank wilde uitbreiden met een soort van gereedschap/accessoire bak die ik later ook als los element kan plaatsen in mijn nog de bouwen French Cleat Tool Wall. De bak moest aan een aantal voorwaarden voldoen:

- een houder voor mijn accuboormachines en schuurmachine;
- voldoende ruimte voor de meest gebruikte handgereedschap;
- makkelijk te verplaatsen en bevestigen.

Ik heb gekozen voor een houten uitvoering en heb de zijkanten van de bak gespiegeld waardoor ik mijn accuboormachine en schuurmachine aan beide kanten kan plaatsen in de bak.
De bak kan naar voorkeur simpel aan beide zijde van de werkbank worden bevestigd. Ondanks dat de bak prima aan de werkbank blijft hangen door de 45 graden latten heb ik voor de zekerheid twee sterknoppen aangebracht om te voorkomen dat de bak valt bij bijv. het verplaatsen van de werkbank. Op de bodem van de bak heb ik een los plaatje hout neergelegd die je van links vaan rechts kan schuiven,waardoor je het gat voor de accuboormachine kan afdekken op het moment dat je die zijde van de bak niet gebruikt . Hierdoor valt er geen gereedschap door het gat op de grond. Aan de voorzijde heb ik ook nog een magneetstrip bevestigd waaraan je metalen stukken gereedschap of accessoires kan hangen. Voor nu ben ik tevreden met het resultaat. Morgen ga ik mijn werkbank voor het eerst gebruiken voor een klus buiten de deur en dan zal ik gaan ervaren of de werkbank en de gereedschap/accessoire bak voldoen.
Ik heb hieronder een aantal foto's geplaatst zodat je een indruk krijgt wat je allemaal aan gereedschap kwijt kan in de bak.

20200118_165933.jpg20200118_170032.jpg20200118_173744.jpg20200118_175750.jpg
 
Laatst bewerkt:

Dennis01

Nieuw lid
3 mrt 2019
14
0
De werkbank heeft een afmeting van 120x60 x15. En de DeWalt die haal ik los en klap ik in (kan natuurlijk ook ingeklapt aan de werkbank blijven), Groter is het niet. Past prima achter in mijn auto waarbij de achterbank 2/3 deel is neergeklapt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.