verloopstuk / adapter van Festool naar Makita

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Ik was al in het bezit van een Makita Lamellofrees en heb nu een Festool stofzuiger aangeschaft (CTL 26E). Nu kom ik tot de ontdekking dat de standaardaansluitmof van Festool niet past op het aansluitbuisje op de Makita (diameter binnenkant: 25mm; diameter buitenkant: 30mm). Daar zal een verloopstuk c.q. een adapter tussen moeten. Heeft iemand enig idee, waar je zoiets op de kop kunt tikken? Alvast bedankt voor de juiste tip!
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Nerflander

Ik heb zelf geen van beide maar denk dat je met een binnenband van een fiets een prima flexi verloop kan maken . Maar het is vast ook wel te koop van dat merk met de groene stekker. Maar dan is het vast heel duur :cool:
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
Voor mijn Makita Lamello heb ik inderdaad een verbindingsstukje gekocht van een paar euro. Geen idee meer welk merk. Gewoon met een slangenklem vastgezet, voldoet prima voor de Festool Midi (27 mm).
BIj een zaak die Makita verkoopt kunnen ze je vast helpen, het is een soort standaard.
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Ik had zoiets laatst ook nodig, en ik werd via een tip naar een lokale caravan garage gestuurd, waar de aardige eigenaar zo even een pas stuk draaide uit kunststof, koste me niets :mrgreen: hij was er heel handig in, zullen wel vaker pas stukken maken voor caravan onderdelen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.