Gezocht: Serieuze (hobbyist) houtbewerker voor massief houten overzettreden trap

Askrypton

Nieuw lid
11 jan 2020
2
0
Beste houtbewerkers leden,

In hoeverre heb jij ervaring met traprenovatie ?



Wij hebben een dichte trap (+/- 14 treden), die ik nu aan het schuren ben.
Afmetingen van de treden nagenoeg allemaal hetzelfde.


Wij zouden hiervoor de traptreden (boven en onderkant ) opnieuw laten bekleden met "overzettreden" in massief panga panga/ wenge.

Overige wordt wit geschilderd.


Ik heb het hout al (massief +/- 2,1cm), mes/groef planken (parketvloer geweest) die zeker niet krom zijn.

Nu zou ik van deze planken de overzettreden, mogelijk door jou willen laten maken.
Uiteraard zijn hierbij jouw ervaring/ ideeen welkom !

Waarschijnlijk het lijmen van de planken, vandiktebank egaliseren, mogelijk frezen van de "neuslat" en twijfel of ik nog antislip strip wil plaatsen (voorkeur niet, omdat ik dat cosmetisch niet geweldig vindt).
Daarnaast zal er aan de onderkant LED strip verlichting komen.



Indien je daarvoor tijd/zin en bovenal de juiste skills hebt, horen wij het graag - graag in de omgeving van Oerle/Veldhoven/Eindhoven (Noord-Br.)
Ik verwacht dat je alles in je eigen werkomgeving (rustig) kunt voorbereiden- prijs in overleg.


Graag PB sturen (graag met vermelding ervaring) !!
 
Laatst bewerkt:

willemse

Actieve deelnemer
16 nov 2019
33
0
Je vraag nogal veel, een nieuwe trap maken en de oude treden en de bomen als mal gebruiken lijkt mij beter, de renovatie zoals je dat wil gaat zeker 100 uur duren, tip wengé geeft splinters.
Wim
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Als het een open rechte steektrap is , zou ik hem uit elkaar slaan, de treden door de vandikte gooien, wenge er op lijmen, weer door de vandikte en weer monteren.
 

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Een dichte trap is in mijn woordenboek voorzien van stootborden, dan heeft het niet veel zin om de onderzijde van de treden te bewerken.
 

Askrypton

Nieuw lid
11 jan 2020
2
0
Heren,

Bedankt voor jullie input.
Het betreft inderdaad een dichte trap (zoals vermeldt).
De bedoeling van de bekleding van de onderkant is om tzt. de led strip geheel weg te werken - behalve dat het toch net iets mooier is weggewerkt als je er tegenaan kijkt.

Daarnaast zijn de afmetingen van de treden (vrijwel) identiek.
Indien interesse, stuur maar PB ;)
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.