Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

Lades inrichten werkplaats

Ik ben mijn werkbank aan het verbouwen wat lades en kasten betreft. En ik ben wel benieuwd hoe jullie de lades hebben ingericht voor gereedschap. Liefst met foto's uiteraard om ideeen op te doen!

Mijn oude situatie was, diepe lades onder, met alles op het laatst op elkaar gestapeld. En bovenin ondiepe lades met veel ruimtegebrek (of teveel gereedschap)

Nieuwe situatie worden ondiepe lades waar geen gereedschap gestapeld kan worden. Ik had bijvoorbeeld een vakje met schroevendraaiers, maar alles lag door en op elkaar, zodat het vinden van de juiste moeilijk was.
    Ik wil nu alles overzichtelijk in de lades hebben, zodat ik in 1 oogopslag kan vinden wat ik nodig heb, en gelijk kan zien wat er mist.

Ik heb het meeste van mijn gereedschap in lades. Dus van schroevendraaiers, beitels, schuifmaten, enz. enz. Van houtbewerking tot ijzerbewerking.

Graag zie ik julie ideeen/foto's/suggesties verschijnen!

Kaizenfoam of een andere foam?

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Kes diepte en indeling die op een vooraf bepaalde functie/beoefte is afgestemd, Doe je dat niet dan wordt het zelfs in ondiepe lades een rommeltje (bij mij)
    Maak het zo dat je de functie kunt aanpassen door verwiselbare vakindelingen , verwisselbare schotjes. Kies volledig uittrekare geleiders.

mvg
    Klaas

Kaizenfoam is ook erg mooi, alleen heb ik nogal wat lades en gereedschap, en die investering wil ik niet maken.

Een verwisselbare indeling lijkt me ook wel wat. Ik heb nog een partij 6mm mdf liggen wat ik daarvoor zou kunnen gebruiken. Ik heb een aantal lades van 5cm diep gemaakt. En uiteraard met volledig uittrekbare rails. 70 cm diep en 50cm breed. Ik ken mezelf een beetje en gooi vaak alles op elkaar. Daar wil ik vanaf 🙄

ik was zelf lang op zoek naar gelijkaardig foam (Kaizen veel te duur) en gebruik nu schuimkarton van Clairefontaine (wit en zwart)
    https://www.ava.be/nl/schuimkarton-1...4?colour=81384

Dictum verkocht een jaar geleden nog Kaizen foam tegen fatsoenlijke prijzen.... ze hebben nu wat vergelijkbaars wat nog iets goedkoper is: https://www.dictum.com/de/sonstiges-...1100-mm-727691

dan heb je ook gelijk een fatsoenlijke dikte.....

Ik heb zo'n 20 lades in te delen. Dus kaizenfoam of een andere variant valt voor mij zowiezo af. Hoe mooi het ook is.

20200111_143330.jpg

20200111_143344.jpg

Dit heb ik inmiddels. 1 lade met inzetstuk die naar achteren is te schuiven. Op de foto is dit een diepere lade van 9 cm diep. De 2 lades daarboven zijn elk 5 cm diep.

Wat voor gereedschap heb je het over? Boormachines of schroevendraaiers?

Voornamelijk klein gereedschap. Van schroevendraaiers, bahcos, sleutels houtbijtels, tangen, ijzerzagen, hamers.

Eigenlijk alle handgereedschap

Forum Rechten