Lades inrichten werkplaats

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.614
1.134
Fryslân
Ik ben mijn werkbank aan het verbouwen wat lades en kasten betreft. En ik ben wel benieuwd hoe jullie de lades hebben ingericht voor gereedschap. Liefst met foto's uiteraard om ideeen op te doen!

Mijn oude situatie was, diepe lades onder, met alles op het laatst op elkaar gestapeld. En bovenin ondiepe lades met veel ruimtegebrek (of teveel gereedschap)

Nieuwe situatie worden ondiepe lades waar geen gereedschap gestapeld kan worden. Ik had bijvoorbeeld een vakje met schroevendraaiers, maar alles lag door en op elkaar, zodat het vinden van de juiste moeilijk was.
Ik wil nu alles overzichtelijk in de lades hebben, zodat ik in 1 oogopslag kan vinden wat ik nodig heb, en gelijk kan zien wat er mist.

Ik heb het meeste van mijn gereedschap in lades. Dus van schroevendraaiers, beitels, schuifmaten, enz. enz. Van houtbewerking tot ijzerbewerking.

Graag zie ik julie ideeen/foto's/suggesties verschijnen!
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.318
191
Gem. Winsum (Groningen)
Kes diepte en indeling die op een vooraf bepaalde functie/beoefte is afgestemd, Doe je dat niet dan wordt het zelfs in ondiepe lades een rommeltje (bij mij)
Maak het zo dat je de functie kunt aanpassen door verwiselbare vakindelingen , verwisselbare schotjes. Kies volledig uittrekare geleiders.

mvg
Klaas
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.614
1.134
Fryslân
Kaizenfoam is ook erg mooi, alleen heb ik nogal wat lades en gereedschap, en die investering wil ik niet maken.

Een verwisselbare indeling lijkt me ook wel wat. Ik heb nog een partij 6mm mdf liggen wat ik daarvoor zou kunnen gebruiken. Ik heb een aantal lades van 5cm diep gemaakt. En uiteraard met volledig uittrekbare rails. 70 cm diep en 50cm breed. Ik ken mezelf een beetje en gooi vaak alles op elkaar. Daar wil ik vanaf 🙄
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.614
1.134
Fryslân
Ik heb zo'n 20 lades in te delen. Dus kaizenfoam of een andere variant valt voor mij zowiezo af. Hoe mooi het ook is.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.614
1.134
Fryslân
20200111_143330.jpg

20200111_143344.jpg

Dit heb ik inmiddels. 1 lade met inzetstuk die naar achteren is te schuiven. Op de foto is dit een diepere lade van 9 cm diep. De 2 lades daarboven zijn elk 5 cm diep.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.614
1.134
Fryslân
Voornamelijk klein gereedschap. Van schroevendraaiers, bahcos, sleutels houtbijtels, tangen, ijzerzagen, hamers.

Eigenlijk alle handgereedschap
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.863
2.519
Je kan vakjes maken voor de grote dingen en voor beitels en schroevendraaiers na maken van hout waar ze normaal in geleverd worden. Het is even wat werk, maar daarna zie je gelijk wat je mist.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.614
1.134
Fryslân
20200112_143133.jpg

Dit heb ik inmiddels voor de beitels gemaakt. Niet alle beitels zitten er in, omdat ik die momenteel ergens anders gebruik.

Gemaakt van 6mm mdf. Ik ga alleen de kopse kanten nog wel in de verdunde houtlijm zetten om het wat stootvaster te maken. Het oogt, naar mijn mening, netjes en opgeruimd. En stapelen kan niet meer :)
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.863
2.519
Misschien een domme vraag, maar waarom maak je niet gewoon losse laden in plaats van laden in laden? Dit is eigenlijk meer werk en die extra ladengeleiders kosten ook niet de hele wereld.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.