ik zoek een Mafell 160 of een Bosh 160

willemse

Actieve deelnemer
16 nov 2019
33
0
ik zoek een Mafell 160 of een Bosh 160 van diktebank

Mijn Mafell 160 vlak vandiktebank is kapot lager licht eruit, onderdelen willen niet binnen komen onde o.a. een lager van de motor, ik ben ben het zat zoek nu snel een oplossing.
Wim
 
Laatst bewerkt:

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Zijn het speciale lagers? Anders kan je voor een vervanger zoeken toch? Als je de maten van het oude lager hebt, lijkt me dat de snelste en goedkoopste oplossing. Via internet zijn er genoeg sites te vinden met lagers die je binnen 1 of 2 dagen in huis hebt.
 

willemse

Actieve deelnemer
16 nov 2019
33
0
Ja bij het lager pas een kunststof lagerhuis een kap met daarin een metalen ring, ga eens naar de Mafellshop in Steenwijk kan je een onderdelen tekening zien, oj dit nog ik vroeg om een hele nieuwe motor, kan niet moet al de onderdelen bestellen en zelf de motor bouwen,
Wim
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Mafell AD 160 vlak/vandiktebank. Mafell maakte ze ook voor Bosch en dan heten ze Bosch SHO 160. Zie ook Post #8 in dit overzicht.
 

willemse

Actieve deelnemer
16 nov 2019
33
0
Sorry mensen ik heb het over een vlak van dikte bankje,
weet ik maarten daar zijn de onderdelen ook besteld en betaald,
Wim Willemse
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
220
26
Twente
Hallo Wim,

Waar zit je ergens? Ik verwacht dat er gewoon standaard lagers in de motor zitten, maatwerk lagers komt eigenlijk bijna nooit voor bij dingen als dit.
Bij auto's natuurlijk wel, maar dat zijn heel andere aantallen.
Je kunt toch gewoon het lager dat in het lagerhuis vervangen lijkt me?

Mark.
 

willemse

Actieve deelnemer
16 nov 2019
33
0
Ik ga ervan uit dat het lager en het lagerhuis binnen komt, ik ga daar over bellen, wat ik nog een dingetje vind is de poulie en het lager moeten er nog af.
wim
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
220
26
Twente
Poelietrekker voor de poulie, maar wel uitkijken met de kunststof onderdelen. Is allemaal wel kwetsbaar natuurlijk.
Eventueel wat ringen oid maken ter ondersteuning.
 

willemse

Actieve deelnemer
16 nov 2019
33
0
De reden dat ik mij zo druk maak is dat ik mijn schaafmessen zelf slijp, daar heb ik een slijp unit voor gemaakt, ik sta dus altijd scherp, vind het nogal duur telkens messen te moeten kopen,
Wim
 

ilex

Actieve deelnemer
18 okt 2016
72
22
haarlem
Even terzijde, Ik heb ook een AD 160 maar slijp mijn messen niet zelf. Ben wel nieuwsgierig naar jouw slijp unit. Kun je daar wat foto's van plaatsen of naar mij sturen. Alvast mijn dank.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.