Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Lightbulb Zelf een goedkope vlakbank maken

Kwam vanavond dit filmpje tegen op Youtube. Nu kan ik zelf niet gemakkelijk een vlakbank kwijt in de schuur en lijkt me dit een compacte en budgetvriendelijke oplossing. Die ik wel vast wil bevestigen voor de veiligheid natuurlijk.

Hoe denken jullie over dit idee?

Laatst gewijzigd door Athanor; 03-01-20 om 12:06. Reden: Titel op inhoud aangepast

Het is wel grappig bedacht, maar het lijkt me niet heel veilig. Het is trouwens een vlakbank en geen vandiktebank (om even precies te zijn). Vraag me ook af hoe effectief het nou uiteindelijk is, lijkt me lastig om netjes alles recht en parallel te krijgen. Daarnaast is de capaciteit zo beperkt dat je bijna even snel hetzelfde resultaat kan bereiken met een scherpe handschaaf.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Met al dat werk en het kopen van een schaafmachine kan je als klein behuisde misschien beter voor een proxxon vlakbank gaan.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2016
    Proof of principle, maar waarom?

Wel een grappig filmpje, hij heeft ook zelf een houten voor standaard geklust.

Zou er zelf niet aan beginnen,levert waarschijnlijk vooral een hoop frustratie op. Goed gereedschap is nou eenmaal een must.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mk23 Bekijk Berichten
    Proof of principle, maar waarom?
    Nog wat oud hout staan en een tweedehands elektrische schaaf kost bijna niets . Maar afrader als ik de rest zo eens lees.

Ik gebruik ook zo'n schaafmachine in een zelfgemaakt onderstel. Is makkelijk mee te nemen op klus.

Op minuut 21 gebruiken ze een basic vlakbank.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Als je goed zoekt op marktplaats vind je soms een makita schaafmachine met onderstel. Die onderstellen zijn voor bepaalde types makita's gewoon verkocht om er een vlakbank van te maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barktus Bekijk Berichten
    Nog wat oud hout staan en een tweedehands elektrische schaaf kost bijna niets . Maar afrader als ik de rest zo eens lees.
    Ik zou zeggen, gewoon maken dat ding...
    Een tweedehands schaaf kost geen bal, en hout heb je al dus?
    Je kan er alleen maar wat van leren, en is of wordt het niet wat, dan brand je het hout op in de kachel en heb je er toch mooi een schaaf aan overgehouden!
    En voor t"zelfde doet ie het misschien wel wat jij er van verwacht, het is toch voor de hobby??
    Leuk experimenteel klusje!
    Groeten... Eric

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten