Knikkerbaan Ruimte station 2.0

RPknikker

Nieuw lid
4 mrt 2011
23
0
www.rpknikker.com
Knikkerbaan Ruimte station 2.0

DVCI1525.JPG


Een knikkerbaan die wij op school hebben gemaakt als school project. De lift was een heel gedoe maar het is dan toch gelukt!

Wilt U meer info, video's en of afbeeldingen ga dan naar:
http://knikker-machine.webs.com/knikkerbaan20.htm
 

Dave

Actieve deelnemer
12 aug 2010
168
0
Heel interessant, maar volgens mij hoort dit niet echt op dit forum!
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Wat mij betreft is alleen knikkerbaan 3.0 vanwege de 'marblepump' binnen de context van dit forum noemenswaardig.

Mijn voorstel: Niet meer reageren in dit topic, maar reageren in het topic:

viewtopic.php?f=3&t=3004

@lex
 

berton

Actieve deelnemer
28 aug 2010
80
0
In je profiel staat dat je ook banken en kasten maakt, laat daar eens wat van zien.

Dat past wat beter in dit forum.

Berton
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Forummers,

Tijdens een tochtje op Lumberjocks zag ik deze knikkerbaan staan. Toen ik eens wat beter keek bleek de bouwer uit Nederland te komen. Gelijk een berichtje gestuurd dat het leuk zo zijn wanneer hij ook wat dingen zou plaatsen en woodworking.nl . Hoe meer mensen die met hout werken, hoe beter.

Misschien is het voor RPKnikker een goed idee om zich even voor te stellen. Bepaalde posts kunnen inderdaad goed in 1 onderwerp worden samengevoegd.

Ik ben in ieder geval blij dat de jongere houtbewerkers van Nederland(en dus de toekomst) de weg naar Woodworking.nl hebben gevonden
 

berton

Actieve deelnemer
28 aug 2010
80
0
Dat is een positive benadering Rick, zo kan het ook en gelijk heb je.

Maar alles in 1 topic is inderdaad wel handig.

Gr Berton

( nee Rick, ik heb nog geen keuze gemaakt welke vlak en vandiktebank)
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
RPknikker zei:
Sorry voor dit ongemak ja.

Ongemak ? :D wat ik van je zie is hartstikke leuk. Voor de echte timmerlui is het misschien niet "ju van het" maar ik heb er met veel plezier naar gekeken. Ik schat je in als een jonge enthousiaste vent. Als ik je goed begrijp ga je later met hout je brood verdienen? Dan zijn dit mooie oefeningen. Trek je niet te veel aan van de post die negatief overkomen. Men bedoelt het (hoop ik) goed. GEWOON DOORGAAN. Ik wil best nog wel een knikkerbaan zien.


Hartelijke groet Hugo
 

Hugo

Actieve deelnemer
21 sep 2008
39
0
Ziet er mooi uit die baan, ik krijg ook zin om er een te gaan bouwen :p
 

Eddie Hillegers

Actieve deelnemer
10 feb 2011
71
0
www.ebonist.nl
Erg leuk, vond de blue track vreselijk interessant. Ben best bereid om
voor jou wat mooie panelen/standaarden uit hardhout te maken waar
je de banen op kan maken.

Groetjes Eddie
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.050
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Van harte welkom op ons mooie forum Patrick en mijn dank dat je ons meeneemt in je creative wereld van knikkerbanen. Er zit nog niet zo veel hout aan, maar dat zit er aan een schaaf van LN of Veritas ook niet.

Even Off-topic:

Ik voel mij enigszins beschaamd door een aantal reacties op werk van een van ons (misschien wel jongste) jonge forumlid. Hij neemt de moeite om zich te registreren, ook nog op verzoek van een ander forumlid, en dan krijgt me deze jongeman er virtueel van langs. Een wonder dat hij nog reageert.

Voor als onze forumleden, hier de link naar een stuk tekst dat Marc Spagnuolo, thewoodwhisperer, recent op zijn forum heeft gezet, http://woodtalkonline.com/topic/3087-the-no-jerks-policy/.

Natuurlijk zijn er wel een onderwerpen die misschien op het randje zijn, maar als deze 16-jarige Patrick met zijn creatieve bouwsels door ons enthousiasme aangestoken wordt, gaan we nog hele leuke dingen zien waar we met elkaar trots op kunnen zijn. We delen hier met elkaar onze kennis en vaardigheden, dat is om van te genieten, dat is super positieve inspiratie, dat is de prikkel om meer en mooiere werkstukken te gaan maken.


jaap
 

RPknikker

Nieuw lid
4 mrt 2011
23
0
www.rpknikker.com
Bedankt! Ja ik reageer nog steeds en oja ik weet niet hoe jullie die naam van mij hebben verzonnen? ( Patrick ) Maar dat maakt niet zo veel uit. Iedereen vergist zich wel eens. Noem mij maar gawoon René ( Poels )

Ha Ha bedankt voor alle reacties!
 

Aad

Actieve deelnemer
24 jul 2009
59
0
Hallo Rene, ik heb de volgende URL al eens eerder in een discussie gepost, maar hij is wel volledig van toepassing op jouw specifieke hobby, alleen ditmaal bijna volledig in hout uitgevoerd:
RTxmTTisThY[/MEDIA]]


M.vr.groet,

Aad.
 

RPknikker

Nieuw lid
4 mrt 2011
23
0
www.rpknikker.com
Zeker een leuk idee om dit soort baan ook te gebruiken bij mijn megaproject in april. Het word een knikkerbaan van meer dan 300 meter en ga dit samen met mijn vrienden bouwen. Ik heb al verschillende sponsors te zien op mijn site. ( Mag denk ik niet er bij zetten )

We hebben al allerlij buizen gezaagt en willen ook een onderdeel van hout maken. Dit is wel een leuk idee. Ik kende de video al wel maar U heeft me er weer aan herinnert!

Dank!!!
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Maar hoe bedenk je zoiets nu eigenlijk? Doe je het eerst tekenen of bouw je het direct uit de ''losse pols''? Hoe langer je er naar kijkt hoe fascinerender die dingen worden...
 

RPknikker

Nieuw lid
4 mrt 2011
23
0
www.rpknikker.com
De stappen die ik onderneem:

1. Bedenk de hoogte. ( begin altijd met een hele kleine!
2. Bedenk de grote van de plaat. Als je een grotere plaat neemt (moet) je ook meer banen maken. Anders word het veel te kaal. ( Anderzom is ook niet mooi )
3. Bedenk je lift. ( start eind )
4. Bedenk waar alle palen moeten staan.
5. Bedenk in grote lijnen de baan. ( lift, spesiale dingen en wissels )
6. Maak het eind stukje van de baan zo dat als je er een knikker op zet de knikker altijd naar het eind punt gaat. ( Zie zwart U profiel )
7. Begin met bouwen van de baan ( boven ( de start ) ) en zorg dat de baan zoizo een keer splitst op de top. ( dan heb je meer mogenlijk heden. )
8. Test de baan altijd helemaal van boven af. naar beneden. Ook al ben je al bijna klaar!!!
9. Zorg dat de knikkerbaan altijd waterpas staat!!! Op school hadden we dat niet gedaan en we wisten niet wat er aan de hand was. Er zaten namenlijk ook veel kinderen aan.
10. Blijf testen en maak zo je eigen baan! ( Hulp nodig? Vraag het op mijn forum! )

Er zit inderdaad niet veel hout aan maar je gebruikt wel de zelfde Techniecken als bij hout!

Veel succes!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.