Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 15 van de 15
    Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Is dat op de rechtse foto geen logo van hout behandeld voor transport ( verpakkingshout ).
    Indien ja dan denk ik aan een spotgoedkope houtsoort die niet zoveel waard is ( verklaard ook de grote groeitringen ).

Specifieke houtsoort achterhalen zal moeilijk zijn vrees ik

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Het is in elk geval voornamelijk kernhout. Dat wordt vaak als minderwaardig materiaal gebruikt voor pallets (ook al kan het van een redelijk kostbare houtsoort zijn). Mocht je het willen gebruiken, moet het goed uitgewerkt en droog zijn & dan is er nog geen garantie dat het recht blijft.

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Doet me beetje denken aan bankirai eigenlijk. Het is in ieder geval een houtsoort van het genus Shorea. Daar vallen een kleine 200 soorten onder. Hout van deze soorten wordt onder veel handelsnamen verkocht, waaronder "meranti". Wellicht gaat het hier om een houtsoort die commercieel minder interessant is, waardoor er palletten van gemaakt werden. Oorsprong is Zuidoost-Azië bv. Indonesië, Maleisië enz.

Sorry voor het late antwoord, maar er kwam even wat belangrijkers tussen.

Ik heb eens een paar balkjes geschuurd, maar ik ruik niks dat naar sigaren zou moeten ruiken.

Ik heb ze op zolder gelegd om te laten drogen, dacht er later een tafeltje ofzo van te gaan maken.
    En maar hopen dat het dan recht blijft.

We gaan het wel zien, wordt toch pas iets voor als het weer wat beter is (en de temperaturen natuurlijk, ik moet veel buiten doen)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Vanderveen Bekijk Berichten
    Het is in elk geval voornamelijk kernhout. Dat wordt vaak als minderwaardig materiaal gebruikt voor pallets
    ik denk dat je spinthout bedoeld.

Forum Rechten