Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

vijver vernieuwen + waarschuwing bamboe

dit is een foto van onze vijver in 2004.

maar 4 jaar later kon alles wel eens wat vernieuwing gebruiken , de houten tegels waren gebroken en rot ...
    maar het grootste probleem was dat de wortels van de bamboe door de folie van de vijver begon te groeien , of beter gezegd de wortels van de bamboe groeiden overal zelfs tot bij de buren , onder de bankirai en in de afvoerpijp van het regenwater .
    nu heb ik hiervan een verslagje gemaakt op een tuinforum en om niet alles opnieuw te moeten typen zet ik hier een linkje naar men topic : ( de eerste foto's zijn niet zichtbaar )
    http://forum.tuinadvies.be/forum_top...6141&hl=bambou

bij ons komt er toch even geen bamboe meer in de tuin te staan hoor :lol:

groetjes
    ruben

Re: vijver vernieuwen + waarschuwing bamboe

Er wordt niet voor niets gezegd dat bamboe in een ingegraven bak moeten zitten.
    Het groeit als onkruid.

Daarom heb ik deze planten ook niet bij mijn vijver of in de tuin staan.

Bamboe is rampzalig spul als het je tuin aan het overnemen is.. Alleen in betonnen bakken of sterke kunstof kuipen planten. En dan elk jaar checken of die krengen over de rand kruipen..

Als je een stuk dood bamboe eerst moet afmaaien waarbij je je ogen bijna uitsteekt, en daarna met de hand de wortelbende uitgraven met bijl en breekijzer vergaat je de plantenliefde even. :mrgreen:

Ook in beton is bamboe niet veilig hoor. De wortel is sterk genoeg om de betonnen kuip te doen barsten. Na de atoombom op Hiroshima was de eerste plant die de kop op stak... inderdaad, bamboe! Maar er bestaan ook soorten die niet woekeren. Ik heb ook bamboe in de voortuin en hij groeit netjes op zijn toegewezen plekje...

Forum Rechten