Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Snelkoppeling compressor

Hallo, ik heb een vraagje welke snelkoppeling is de meest gebruikte op luchtgereedschap de Orion of de Euro.
    Een kennis van mij heeft een garagebedrijf die zegt Orion en op het Internet lees je weer Euro.
    Als je bij Ecotools naar de teckers kijkt dan is het Euro, maar wat is nu wijsheid, ik wil namelijk overstappen naar een van de twee
    gebruik nu nl een kleine aansluiting naam is mij niet bekend.
    Groeten, Eric

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Daar liep ik ook steeds tegenaan, en vaak staat het bij gereedschap niet eens vermeld!

Maar ga maar uit van Euro. Orion is van vroeger, maar kom je bij oudere machines natuurlijk nog wel veel tegen.
    En een setje eurokoppelingen op de plank kan ook geen kwaad, je kan altijd de orion eruit draaien en vervangen

ik zou voor euro kiezen, die hebben een grotere luchtdoorlaat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sang Bekijk Berichten
    Daar liep ik ook steeds tegenaan, en vaak staat het bij gereedschap niet eens vermeld!

Maar ga maar uit van Euro. Orion is van vroeger, maar kom je bij oudere machines natuurlijk nog wel veel tegen.
    En een setje eurokoppelingen op de plank kan ook geen kwaad, je kan altijd de orion eruit draaien en vervangen
    Dus als ik recent een compressor (AirPress) heb gekocht, dan zijn het euro aansluitingen die erop zitten?
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Als het niet past kun je altijd de aansluiting op het betreffende gereedschap vervangen toch? ik heb besloten alle aansluitingen in de wp hetzelfde te maken. overal dezelfde snelkoppelingen. Werkt heerlijk, maar moet dus wel bij elk stuk gereedschap een correcte nippel kopen. Want ook binnen euro en Orion heb je ongeveer 20 verschillende koppelingen... sommige kunnen wel samen sommige niet. Als het ingewikkelde onderdelen zijn bestel ik meestal bij fhtp lucht. niet de goedkoopste, maar ze hebben wel echt alles in 1 webshop.

succes!

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Bij tackers zitten vaak de twee meestgebruikte koppelstukken, dus Euro en Orion. (Of ik moet bij drie aankopen geluk gehad hebben en dat gebeurt anders niet standaard). Iets om bij stil te staand: de gebruikelijke koppelingen (die je naar voren drukt tijdens het naar achteren trekken, zo ongeveer) zijn een crime voor mensen met gewrichtsproblemen (zoals ik dus). Maar er zijn daarvoor een soort halfautomatische koppelingen ‚ die dan wel weer erg aan de prijs zijn.

(Ik heb 'mijn' probleem opgelost met een verdeelstation, zodat ik vier slangen/gereedschappen tegelijk in gebruik kan hebben, zonder te hoeven af– en aankoppelen...)

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    [QUOTE=rmenkveld;323770]
    Waarschijnlijk wel.

Bij mijn airpress staat er ook in koeieletters op "EURO Series"

[QUOTE=Sang;323775]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rmenkveld Bekijk Berichten
    Waarschijnlijk wel.

Bij mijn airpress staat er ook in koeieletters op "EURO Series"
    mmz, zal zo eens kijken of ik ook nog naar de opticien mag *hoopt niet zo heel erg blind te zijn als dat het nu lijkt...*
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Ik heb recent de snelkoppeling op mijn compressor vervangen door een halfautomatische, waarschijnlijk het type dat Bert bedoelt.
    Van het merk Prevost.
    Deze haalt eerst de druk van de slang af en ontkoppelt daarna pas. De slang kan er dus ook niet met een knal/vaart uitschieten. Je hoeft alleen maar op de groene knop te drukken en hij komt los.
    De groene zijn Euro en de gele Orion.

Prevost-VE-Snelkoppeling-Groen.jpg
    Ik kan alles, tot ik bewijs dat ik het niet kan

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Ja, die bedoel ik. De prijzen van deze vallen mee; heb ze veel duurder gezien.

Forum Rechten